Hur öppna flaska utan flasköppnare?

Ja, alltså, jag har en flaska jag vill öppna men äger ingen kapsylöppnare. Orkar inte masa mig till affären och inga grannar hemma på min våning. Finns det nåt sätt att få bort den förbannade kapsylen på?
På aktiviteter med jobbet har vi öppnat flaskor med hästskor, tåkappan. ( man tager vad man haver ;) )

Tänker mig att en bordskniv borde funka likvärdigt.

Säger också tändare eller kniv, men akta för fasiken fingrarna!

Jag har hört (:angel:) att man kan skrapa upp huden rätt bra på kapsylen om man slinter. :D

Jag utgår ifrån att det var sista flaskan i kylen (dvs Hosey får inget) och att du äter upp de sista skivorna salami som tilltugg också, i sann manlig anda?
Hosey är bortrest :(. Därav dränker jag mina sorger i cider och äter kakor till middag. Misären!

@mandalaki Det är jättegod cider faktiskt:

928059.jpg

Obs jättebild. Haha vafan inte blir den förminskad heller? :D

Men ändå - ingen Hosey! Borde vara olagligt för honom att lämna landet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 079
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 005
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar