Hur öppna flaska utan flasköppnare?

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 126
  • Visningar Visningar 31 617
Ja, alltså, jag har en flaska jag vill öppna men äger ingen kapsylöppnare. Orkar inte masa mig till affären och inga grannar hemma på min våning. Finns det nåt sätt att få bort den förbannade kapsylen på?
På aktiviteter med jobbet har vi öppnat flaskor med hästskor, tåkappan. ( man tager vad man haver ;) )

Tänker mig att en bordskniv borde funka likvärdigt.

Säger också tändare eller kniv, men akta för fasiken fingrarna!

Jag har hört (:angel:) att man kan skrapa upp huden rätt bra på kapsylen om man slinter. :D

Jag utgår ifrån att det var sista flaskan i kylen (dvs Hosey får inget) och att du äter upp de sista skivorna salami som tilltugg också, i sann manlig anda?
Hosey är bortrest :(. Därav dränker jag mina sorger i cider och äter kakor till middag. Misären!

@mandalaki Det är jättegod cider faktiskt:

928059.jpg

Obs jättebild. Haha vafan inte blir den förminskad heller? :D

Men ändå - ingen Hosey! Borde vara olagligt för honom att lämna landet.

Liknande trådar

Hemmet Jag har fått jobbiga grannar, dem bor inte där permanent, det är deras semesterboende men dem är där ganska ofta. Dem är väldigt sociala...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: Nota
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 235
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
672
Senast: farin
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 204
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka