Hur olika är Prestige sadlarna?

Jaxonmaxon

Trådstartare
Tänkte främst på Prestige Golden star och Prestige Venus.
Jag har en Venus nu men måste införskaffa en hoppsadel och blev tipsad av utprovaren att pröva en GS.

Hästen är en känslig individ med relativt hög manke och rak rygg (vid arbete) Så sadeln måste vara kort och relatvit rak, för om han blir spänd och sänker ryggen så blir han väldigt ledsen om sadeln är för lång.

Kan en GS passa?

Sv: Hur olika är Prestige sadlarna?

Nu är jag inte en expert på detta med sadlar. Men min medis häst har en GS utpassad av sadelinpassare och hon har böjd rygg, så jag tror inte att den kan passa en rakrygg.

Om jag förstått det rätt så har Prestige en något böjd bom i alla sina sadlar, fanns någon som hade någon annan, men kan inte namn på dem.

Nu kan jag vara helt fel ute, men det är vad jag tror. :)

kl

en tjej i mitt stall har en häst med mkt svängd rygg och hon har GS... kan inte provaren komma ut och prova då?

Sadelutprovaren har ingen egen liggandes hemma utan issåfall måste jag låna nån/köpa på öppet köp, och sen är utprovaren ungefär 20 mil bort åxå :S

Det är såååååååååå härligt att bo här.. om man bortser från tränarbrist, hovslagarbrist, sadelmakarbrist och sadelutprovarbrist.. typ.. :S

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 884
Senast: domesticus
·
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 502
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 320
Senast: ylvalill
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 983
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka