F

Fjäril

Ja hur ofta hoppar ni med era hästar. Har hört att man max ska hoppa 1gång/veckan...

Sv: Hur ofta?

Jag hoppar för tränare 1 gång i veckan. När man är ute på tävlingar (jag fälttävlan) så blir det ju mer. Lägger ibland upp 5 studs som han får skutta över några gånger för att bli kvickar och smidigare. Det kan jag t.ex. bara skutta över 2 gånger i varje varv efter att jag ridit ut en sväng.

Jag hoppar i princip 1 gång i veckan, och så har jag markarbete ungefär 2 ggr. Ibland händer det dock att jag hoppar 2 ggr. :)

Markarbete med bommar och småhinder en gång i veckan och hoppning en, båda för tränare. Sen tävlar jag på helgerna ibland, då anpassas träningen i veckan efter det.

Jag hoppar 1-2 gånger i veckan. 1 gång i veckan när det är tävlings helg, och 2 gånger i veckan när det är veckor med icke tävlings helg. Tycker de e rätt lagom..

Under tävlingssäsong tränar jag ingen hoppning alls då jag är ute 2-3 helger i månaden. Det blir för tufft att hoppa dess emellan. Dock kan jag rida över lite cavarletti.

Under lågsäsong hoppar jag ca 1 ggr/v.

Hoppdressyren gör jag 1-2 ggr/v oavsett. :bump:

försöker 1 g/vecka men oftast blir det nog 1 g/varannan vecka.
dvs 2 ggr månad....

jag tävlar ca 2 grr i månaden. ibland 3..
så jag hoppar inte så mkt mer.
hoppar typ aldrig hemma om det inte är så att jag ska tävla och inte gjort det på nån vecka då kanske jag tränar...
så aldrig mer än 1 grr i veckan iaf!

riktig hoppning en gång i veckan ca... Markarbete en gång.. ibland tar de upp till 2 veckopr innan jag hoppar. jag har inte hoppat sen den 22 maj nu :p

jag hoppar ca 2 ggr/v. en gång för tränare och en gång själv om det inte är tävling, då blir det det istället :)

Det beror på vad det är för häst. En del hästar älskar att hoppa, medan andra är lite mindre förtjust i det... Vi hoppar ca en gång i veckan med en av hästarna, hon ÄLSKAR det, men vi vill inte att hon ska tröttna, utan att hon ska längta efter det. På så vis får vi bra resultatoch en gladare häst :D

En del hästar kan man hoppa med efter att dom gjort något riktigt bra, kanske en svår dressyrövning, om hästen verkligen gillar att hoppa...

Sedan är det ju upp till var och en, alla tycker olika :)

markarbete i princip varje gång jag sitter på banan och hoppning oftast engång i veckan borträknat tävling.

hoppträning 1 gång/vecka
tävling (hopp el ft) nästan varje helg

händer även att det blir nån terrängträning el liknande ibland...

hoppar en gång i veckan max. nu när vi har vart ivåg tre(?) helger i rad eller sista är på lörda, så hoppar vi ingenting i veckorna. men ponnylusken skulle nog inte ha nått emot att hoppa fler ggr för han tycker det är livet.

Det är olika hur mycket jag hoppar beroende på hur mycket tävlingar det är. Har nu tävlat 3 helger på rad och då tyckte jag att det kändes dumt att klämma in en hoppträning mellan det, men annars så hopptränar jag var eller varannan vecka.

Jag hoppar lite som det känns.
Vill helst inte hoppa mer än en gång i veckan då min häst inte tyckte det va så roligt när jag fick henne...
Men nu när hon tycker de e skojj så blir det hoppning nån gång i veckan, kanske mer om det är ngt speciellt.
O så har vi hittat lite träd som man kan hoppa i skogen oxå så det blir väl det ibland när man rider ut :D

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
725
Kropp & Själ Jag reflekterade över en sak när dottern skrek över en spindel och en insekt på studsmattan. Jag var likadan när jag var liten fast 10...
Svar
7
· Visningar
398
Senast: warg
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023