Hehe inte alltför ofta.... :o
Tränset brukar jag dra av med lädertvål efter (nästan) varje användning, det håller sig fint bara av det.
Tar isär o smörjer med tvål ca en gång varannan vecka, smörjer med fett någon gång ibland oxå.
Sadeln smörjer jag med tvål när den är smutsig, stigläder o sadelgjord m fett nån gång ibland annars ska man inte smörja så mkt med fett säger min sadelmakare. Det förstör bara lädret, o speciellt sadeln.

Stalltäckena tvättar jag inte så ofta. Min häst har utetäcke i boxen på natten oxå oftast, så då blir ju inte stalltäckena så skitiga! Men det händer ju att man får tvätta svettäcket ibland (sånt vitt combitäcke från hansbo) o fleecetäckena tvättar jag väl nån gång ibland oxå.

Jag har hört att man kan lägga läder remmar och träns och dyl. i ljummet vatten om det är jätteskitigt, så att skiten löses upp är det nått man kan använda sig av i rengöringen??

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 519
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur