Sv: hur ofta verkas era åringar???
Mirri blir 2 i june, nar han kom i August hade han aldrig haft sina fotter gjorda over huvud taget. Inte heller Madeira som blir 4 i june HON hade gatt i flock i sitt hela liv och damen (in goda van) som agde henne da har 84 andra hastar sa det ar lite kostsamt att verka varenda en. Och stressen de var under infor en 8000 mile resa med flyg etc sa hon du far gora det nar de kommer.
Sa de kom pa schedule vid normala 8-10 veckor. Det blev september innan vi fick dem gjorda och det var ngt helt nytt. De had ju aldrig plockat upp fotterna forut..
Sen har jag alltsa haft dem pa 8-10 veckor och visst behover vi gora lite korrigering men det far ta sin tid..
OM jag hade haft dem fran fol, hade jag latit hovslagaren kanske pilla med dem redan vid 2-3 manader. och sen varje gang han/hon kom bliev det mer pillande.. Samtidigt som jag arbetade med dem hur man star stilla etc...
DOCK, att satta skor pa en aring ar helt vansinnigt. Jag ar helt for barfota sa mkt som mojligt och det finns inget bevisat att hastarna ar battre for att de har skor nar de ar aringar.
Jag tycker du gjorde ratt att starta din kille, och nasta gang hovslagare komer ut, lat honom titta pa hasten och det kanske inte behovs, men det ar praktik for pallen ocksa..
lycka till med lillen