K
ketchup
Hur ofta tränar ni hoppning/dressyr för tränare? Vilka tränare tränar ni för? (eller man kanske inte får lägga ut namn här? )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får nog inte skriva ut namn.
Jag försöker att träna minst en gång i veckan för tränare helst 2-3 gånger.
jag rider för tränare 1-2gånger i veckan. Har en superduktig tränare som ja rider för varannan vecka (dress/flt tränare) han är även akepresseur (stavas det så) och psykolog. Med hans hjälp har ja fått ording på både mej och hästen
men han e dyr ca 100:-/10min. jag rider 30-60min..
sen har jag en helt underbar mamma som är ridinstruktör som ja rider för minst en gång i veckan. mammor e bra, ja fixar hennes box = hon håller lektion för mej.
Jag försöker rida en träning i månaden. Jag har inte råd att rida mkt oftare, dessutom tycker jag att träningarna ger mer om jag får tid på mig hemma att fortsätta med det vi gjorde under passet, öva på "hemläxan" och sedan visa upp skillnad till nästa pass. Om man rider för ofta hinner man inte "känna in" och förbättra så mkt så risken blir att man fastnar och inte kommer vidare. Hemmablind kanske är ett bra ord?
Jag betalarlite olika beroende på hur många vi är dvs hur stor bensinkostnaden är, men 3-400 kr. Rider i 45 minuter.
Har ingen aning om ev utbildning hos min tränare, har av erfarenhet insett att bara för att man har papper på att man är instruktör innebär inte det att man varken kan rida eller lära ut. Dock är min tränare EXTREMT bra för mig och min häst, ska jag berätta om allt bra så tar det minst en halvtimme...
Innan du skriver fråga om ridskolor, tränare, läger och dylikt LÄS HÄR!
Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni frågar om någon har bra läger och tränare att rekommendera.
För det första är det lätt att trådarna mynnar ut i ren gratisreklam här på forumet och för det andra är det väldigt lätt att det mynnar ut i skitsnack om verksamheter. Därför vill Gunnar inte ha sådana trådar här på själva diskussionsforumet.
Vill ni ha tag på ridskolor, en tränare, eller åka på trevliga kurser och ridläger då får ni gå in på RADANNONSERNA och läsa under tjänster erbjudes, eller lägga in en egen annons där ni söker hjälp.
Mvh
IngelaH
moderator