Hur ofta tränar ni, vilka tränare?

K

ketchup

Hur ofta tränar ni hoppning/dressyr för tränare? Vilka tränare tränar ni för? (eller man kanske inte får lägga ut namn här? )

Sv: Hur ofta tränar ni, vilka tränare?

Man får nog inte skriva ut namn.

Jag försöker att träna minst en gång i veckan för tränare helst 2-3 gånger.

Man får nog inte skriva ut namn.

Jag försöker att träna minst en gång i veckan för tränare helst 2-3 gånger.

Det var det jag trodde. Lite synd, hade varit kul att diskutera tränare.

Varför får man inte skriva ut namn på tränare? För man får väll skriva ut andra namn som tex. på kända ryttare? Hade gärna också diskuterat tränare!

Jag tränare för en hopptränare och en dressyrtränare i veckan.

Jaa ellerhur!

Hur mkt betalar ni för era träningar? Hur utbildad tränare och hur lång lektion?

Jag väljer iaf att inte skriva ut min tränares namn, vet inte om hon uppskattar att bli diskuterad på ett forum :p

Min lektion är allt ifrån 20-60 minuter beroende på hur svår ponnyn är, Betalar 250.

Hon kanske är C tränare? ingen aning faktiskt :D

jag rider för tränare 1-2gånger i veckan. Har en superduktig tränare som ja rider för varannan vecka (dress/flt tränare) han är även akepresseur (stavas det så) och psykolog. Med hans hjälp har ja fått ording på både mej och hästen :banana:
men han e dyr :crazy: ca 100:-/10min. jag rider 30-60min..

sen har jag en helt underbar mamma som är ridinstruktör som ja rider för minst en gång i veckan. mammor e bra, ja fixar hennes box = hon håller lektion för mej.

jag rider för tränare 1-2gånger i veckan. Har en superduktig tränare som ja rider för varannan vecka (dress/flt tränare) han är även akepresseur (stavas det så) och psykolog. Med hans hjälp har ja fått ording på både mej och hästen :banana:
men han e dyr :crazy: ca 100:-/10min. jag rider 30-60min..

sen har jag en helt underbar mamma som är ridinstruktör som ja rider för minst en gång i veckan. mammor e bra, ja fixar hennes box = hon håller lektion för mej.

Ojj det var dyrt , men det med mammam låter ju toppen :P

Jag rider privat för min dressyrtränare när jag behöver hjälp. Ofta blir det 2ggr i veckan. Hoppning har jag inte börjat med ännu sen hästen blev friskförklarad men ska göra det snart och då blir det nnog privat för hopptränaren denna terminen 1 gång i veckan. Ca 200kr i timmen för båda tränarna. (jag brukar få lite rabatt;))

J.Å är C-tränare i fältävlan och hon tar 150 kr lektion om man är mer än 3 personer, 200 privat. Men eftersom jag har hennes häst rider jag gratis för henne :)

Eamon vet jag inte riktigt hur han är utbildad, men är iaf väldigt bra. Han tar 200 spänn, håller på så länge de behövs (ca. 50-60 min.) Då är man från 4-8 personer i varje grupp.

Jag försöker rida en träning i månaden. Jag har inte råd att rida mkt oftare, dessutom tycker jag att träningarna ger mer om jag får tid på mig hemma att fortsätta med det vi gjorde under passet, öva på "hemläxan" och sedan visa upp skillnad till nästa pass. Om man rider för ofta hinner man inte "känna in" och förbättra så mkt så risken blir att man fastnar och inte kommer vidare. Hemmablind kanske är ett bra ord?

Jag betalarlite olika beroende på hur många vi är dvs hur stor bensinkostnaden är, men 3-400 kr. Rider i 45 minuter.

Har ingen aning om ev utbildning hos min tränare, har av erfarenhet insett att bara för att man har papper på att man är instruktör innebär inte det att man varken kan rida eller lära ut. Dock är min tränare EXTREMT bra för mig och min häst, ska jag berätta om allt bra så tar det minst en halvtimme... :D

Jag tränar ungefär en gång varannan vecka. Just nu har vi haft uppehåll men ska sätta igång igen så fort som möjligt. Jag betalar 250 för 60 min. Vet inte hur utbildad hon är men hon är bra som sjutton :D

Jag försöker rida en träning i månaden. Jag har inte råd att rida mkt oftare, dessutom tycker jag att träningarna ger mer om jag får tid på mig hemma att fortsätta med det vi gjorde under passet, öva på "hemläxan" och sedan visa upp skillnad till nästa pass. Om man rider för ofta hinner man inte "känna in" och förbättra så mkt så risken blir att man fastnar och inte kommer vidare. Hemmablind kanske är ett bra ord?

Jag betalarlite olika beroende på hur många vi är dvs hur stor bensinkostnaden är, men 3-400 kr. Rider i 45 minuter.

Har ingen aning om ev utbildning hos min tränare, har av erfarenhet insett att bara för att man har papper på att man är instruktör innebär inte det att man varken kan rida eller lära ut. Dock är min tränare EXTREMT bra för mig och min häst, ska jag berätta om allt bra så tar det minst en halvtimme... :D

Håller med sig om det där sista, utbildningen hos tränaren är egentligen inte de viktiga.

Jag "behöver" rida för tränare minst en gång i veckan, när jag inte tävlar så mkt behöver jag något annat att "sikta" mot eller så. Tycker det är kul när man har förbättrat sig och går framåt tillsammans med hästen - och tränaren!

Tränar antingen för en ryttare som tävlar på 1,30-nivå och är duktig med unghästar eller en C-tränare som själv tävlar på elitnivå. Hoppar för tränare de veckor vi inte tävlar, rider markarbete en gång i månaden för C-hopptränaren.

Jag dressyrtränar inte för någon tränare, det gör hästens ägare. Hon brukar hjälpa till när det blir något problem (hon är utbildad hippolog). :)

Hopptränarna tar 150kr/pass, dressyren blir gratis.

Jag tränar hoppning varannan vecka för en C-tränare som tar 200 kr för 60 minuters ridning.

Varannan vecka tränar jag bara för tränings skull för grannen på gården bredvid som är duktig.

Jag tränar dressyr så ofta jag kan för en C-tränare som tar 150 kronor för en timme.

Jag tränar hoppning 1 gång/vecka för B-tränare. 150 kr i grupp.

Tränar dressyr ca varannan vecka för överdomare/C-tränare. 260 kr/45 min.

:) Om detta med att diskutera namngivna personer, står klart och tydligt reglerat i bukefalos regler som du godkände när du blev medlem på bukefalos forum. Har du glömt reglerna, så finns de även skrivna HÄR.

Jag har också skrivit en liten "lathundstråd" som är låst som fjärde tråd överst i ridningsforumet, bland annat... Där står...

Innan du skriver fråga om ridskolor, tränare, läger och dylikt LÄS HÄR!

Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni frågar om någon har bra läger och tränare att rekommendera.

För det första är det lätt att trådarna mynnar ut i ren gratisreklam här på forumet och för det andra är det väldigt lätt att det mynnar ut i skitsnack om verksamheter. Därför vill Gunnar inte ha sådana trådar här på själva diskussionsforumet.

Vill ni ha tag på ridskolor, en tränare, eller åka på trevliga kurser och ridläger då får ni gå in på RADANNONSERNA och läsa under tjänster erbjudes, eller lägga in en egen annons där ni söker hjälp.

Mvh

IngelaH
moderator

Just nu åker jag iväg "endast" 23 mil enkel väg, för att få träna för min tränare. En gång i månaden händer detta=)

Jag rider kurs minst 4 gånger per år och så försöker jag rida för instruktör när det finns tid.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
590
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Skandaler om våld mot hästar har skakat ridsporten, senast under OS i Paris. En ny studie visar att tränare ofta missar hästens...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama