R
Raderad medlem 68338
TS! @tornblomma
är du händelsevis också norrbottnisk?
Har släkt däruppe!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TS! @tornblomma
är du händelsevis också norrbottnisk?
Haha ja jag blev väldigt förvirradOj, vad konstigt det blev... Det var ju @Asko jag svarade!
Har bara en matta i halen å den har gummi på undersidan. Så skakas typ aldrig. Sen har jag en golvhanduk i badrummet så den går fort. I övrigt flytta möbler? Damsuga, torka golvena, torka av badrummmet å rengöra toaletten tar typ en timme för mig. Bor i en stor etta. Dammsuger under säng och soffa görs varje vecka tar väll en minut totalt.När ni säger att ni dammsuger eller städar toaletten vad är det ni gör då. Kör ni hela varvet med att lyfta ut och skaka mattor dammsuga under alla sängar och skåp, skura hela toaletten osv? För mig tar det minst 3h att göra detta om allt ska flyttas skakas och skuras. Jag fattar inte hur ni hinner lägga den tiden flera gånger i veckan? Dessutom har jag skrubbat toastolen vill jag gärna skura hela mig själv med och tvätta kläderna :P. Det blir ju minst 30min till.
Vi dammsuger alla golv, mattor och under soffor och sängar. Våttorkar alla golv och dammtorkar ytor. Sen skurar vi varsin toalett (har två) och handfaten. Toamatta slänger jag in i tvätten. Tar max 1h, lite längre om nån gör det själv. Bor i en lägenhet på 85 kvadrat.När ni säger att ni dammsuger eller städar toaletten vad är det ni gör då. Kör ni hela varvet med att lyfta ut och skaka mattor dammsuga under alla sängar och skåp, skura hela toaletten osv? För mig tar det minst 3h att göra detta om allt ska flyttas skakas och skuras. Jag fattar inte hur ni hinner lägga den tiden flera gånger i veckan? Dessutom har jag skrubbat toastolen vill jag gärna skura hela mig själv med och tvätta kläderna :P. Det blir ju minst 30min till.
Ja, fyra köksstolar i köket behöver flyttas och torkas av under tassarna, dra ut köksbordet och dammsuga under kökssoffan, lyfta ut och skaka av hallmattan samt dammsuga den samma på båda sidor, flytta skohyllorna och dammsuga under dom, flytta upp kattmatskålar och dylikt för att dammsuga och torka där, flytta ut insamlingspåsar för förpackningar ur köket så det går att dammsuga under dom. Flytta kontorsstolar 4st för att komma åt under skrivbord, flytta två nattduksbord för att komma åt bakom och under dom, flytta herrbetjänt för att komma åt där samt extra stol och element 4st för att komma åt där dom står. Sen har vi alla väskor, papperskorgar och annat som måste flyttas för att man ska komma åt där de är och så är det alla mattor, jag har många av dessa eftersom jag älskar trasmattor och ogillar kalla golv. Vi är fem personer på 76 kvm + 76 kvm biarea.Har bara en matta i halen å den har gummi på undersidan. Så skakas typ aldrig. Sen har jag en golvhanduk i badrummet så den går fort. I övrigt flytta möbler? Damsuga, torka golvena, torka av badrummmet å rengöra toaletten tar typ en timme för mig. Bor i en stor etta. Dammsuger under säng och soffa görs varje vecka tar väll en minut totalt.
När ni säger att ni dammsuger eller städar toaletten vad är det ni gör då. Kör ni hela varvet med att lyfta ut och skaka mattor dammsuga under alla sängar och skåp, skura hela toaletten osv? För mig tar det minst 3h att göra detta om allt ska flyttas skakas och skuras. Jag fattar inte hur ni hinner lägga den tiden flera gånger i veckan? Dessutom har jag skrubbat toastolen vill jag gärna skura hela mig själv med och tvätta kläderna :P. Det blir ju minst 30min till.
Jag tänker att det är lite olika saker. Jag gillar också att mitt hem är välorganiserat. Men tycker inte det har med städning att göra och det tar dessutom ingen direkt tid.Många skriver att de känner att de hellre njuter av livet än städar (ungefär). Förstår absolut tanken. Men för mig är det nog så att jag har svårt att trivas hemma om hemmet är stökigt/smutsigt. För mig är det en svårtoppad känsla att sitta i soffan, ta ett glas vin och ha vackert och fint omkring mig. Nu bor jag ju så litet att jag ser allt iofs, men även när jag bodde större så hade jag samma känsla. Gillar att öppna garderobsdörren när jag ska klä mig och se att allt hänger snyggt och sorterat tex så det gäller även det som inte syns. Jag vet ju att det finns där liksom
Tar där jag kommer åt, men har lättstädade möbler. Inga kökssoffor eller sånt. Har köpt många möbler efter att man antingen inte städar under bakom varje vecka eller tillräckligt med utrymme för att kunna ta dammsugaren under möbeln. Dom flesta soppsorteringskärm står i soppskåpet under diskbänken. Pappersinsamlingen går snabbt att flytta på. Tvättkorgen står på hjul men är bakom ett skynke där även panten å handlingssvagnen står, dom flyttas inte på varje vecka men går fort när man väll tar det.Ja, fyra köksstolar i köket behöver flyttas och torkas av under tassarna, dra ut köksbordet och dammsuga under kökssoffan, lyfta ut och skaka av hallmattan samt dammsuga den samma på båda sidor, flytta skohyllorna och dammsuga under dom, flytta upp kattmatskålar och dylikt för att dammsuga och torka där, flytta ut insamlingspåsar för förpackningar ur köket så det går att dammsuga under dom. Flytta kontorsstolar 4st för att komma åt under skrivbord, flytta två nattduksbord för att komma åt bakom och under dom, flytta herrbetjänt för att komma åt där samt extra stol och element 4st för att komma åt där dom står. Sen har vi alla väskor, papperskorgar och annat som måste flyttas för att man ska komma åt där de är och så är det alla mattor, jag har många av dessa eftersom jag älskar trasmattor och ogillar kalla golv. Vi är fem personer på 76 kvm + 76 kvm biarea.