Just nu är det en del folk som bor hemma så det är relativt stökigt 2-6 ungdomar beroende på helger, lov och lust. Alltså prylar överallt! Det är nog det jag gör mest, plockar undan prylar och samlar andras prylar på hög så de kan ta undan när de kommer hem på kvällarna.
Städa är däremot något jag helst inte gör. Vi har städhjälp en gång i veckan där det vi inte gör, görs. Städning av toalett, dusch, dammsugning och våttorkning, bland annat.
Vi har två diskmaskiner som mannen håller igång typ hela tiden och jag har hand om kylskåpet. Det vi retar oss på är det vi ansvarar för. Det är lättast så och man slipper onödiga diskussioner.
Det som står lågt på listan, som jag tycker är jobbigt men som trots det aldrig blir gjort är tvätt. Den tvättas noga och regelbundet. Vi har mycket tvätt som är ren. Men, den viks aldrig och den läggs inte in i garderoberna. Den ligger i hög i trappen där den inte syns. Jag önskar att jag hade en tvätt- och garderobsperson anställd.
Vårat sovrum som är orenoverat (låg prioritet nu när vi bara har ett badrum och det dessutom måste renoveras) är stökigt men inte skitigt. Vi går fasiken sicksack mellan saker som hamnar där för att det inte finns plats någon annanstans.
Bädda slutade jag med för ca 30 år sedan. Kvalstermässigt är det nyttigare och i vårat rum är ingen eftersom det är högst upp i huset där det inte finns något annat.
Skåpen är inte urtvättade sedan vi flyttade hit för 6 år sedan. Vi ser inget damm i dem ens när vi tittar.