Hur ofta snabbjobb??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Miss Ferrari
  • Startdatum Startdatum
M

Miss Ferrari

vore jättebra om ngn kunde svara snabbt på min fråga. håller på med ett skolarbete om träningsmetoder på häst och undrar nu;
hur ofta gör era travare snabbjobb?
gör de det överhuvudtaget utom för i loppen??
hur tränar man annars upp snabbheten i en häst?? :confused: det är ju inget jag som ryttare gör på min ridhäst.
mkt tacksam för svar!:bow:

Sv: Hur ofta snabbjobb??

hur ofta gör era travare snabbjobb? det normala är att dom går snabbjobb 2 ggr i veckan men det varierar givetvis mellan olika tränare..
gör de det överhuvudtaget utom för i loppen?? oftast brukar man inte köra i tävlingstempo förrns hästen i stort sett är klar för start för att kolla formen på den (tävlingstempo: 1.20 och neråt).. med starthästar brukar man inte köra fortare än 1.25 i träning (det gör inte jag iaf :cool: )
hur tränar man annars upp snabbheten i en häst?? dagens hästar travar snabbt av naturen.. de man tränar när man kör fort är muskler, senor och leder så den inte blir skadad när man kör löp med den.. dom flesta travhästar kan gå 1.20 (om dom inte är totalt talanglösa ;) ) så det är inte fart man behöver träna utan det är fysiken :D

hur tränar man annars upp snabbheten i en häst?? dagens hästar travar snabbt av naturen.. de man tränar när man kör fort är muskler, senor och leder så den inte blir skadad när man kör löp med den.. dom flesta travhästar kan gå 1.20 (om dom inte är totalt talanglösa ;) ) så det är inte fart man behöver träna utan det är fysiken :D

och höja mjölksyratröskeln..

Ett sätt att träna upp snabbheten på(förutom snabbjobb), om man specificerar sig lite, är att köra lite tempoväxlingar. Man kan också "köra på" lite i backar. Aldrig i tävlingstempo, men så att de får öka på lite, så de får igång flåset.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka