Hur ofta rider ni för tränare?

Sv: Hur ofta rider ni för tränare?

Tror att jag oxå fattade frågan lite fel...:angel: Jag menar med mitt svar att jag först lägger pengar på att hitta en bra sadel, pad och huvudlag och sen när hästen har en utrustning som är bra och passar så börjar jag lägga pengar på träning. Endel väljer ju att träna i en sadel som inte passar för att det är roligare att träna men jag anser att man inte ska sitta och rida i dålig utrustning.

Ja så menade jag också :)

Hur ofta rider ni för tränare och hur ofta åker ni på clinics?

En gång i månaden ungefär, eftersom jag inte har råd med mer :crazy:. Min tanke är att till hösten komma igång och rida ca 2-3 gånger i månaden och clinics ca 3 ggr per år.

Rider ni för samma tränare hela tiden eller varierar ni?
Hittills har jag ridit för samma, dels för att jag älskar hans sätt :love:, men också för att jag inte har haft råd att åka iväg på något annat. Har man inte pengarna vill man liksom inte chansa.

Vilken tävlingsnivå ligger ni på?
D

Och sista frågan Vad väljer ni först utbildning av hästen eller utrustning?
Utbildning! Har knappt köpt en enda pinal utrustningsmässigt till hästen sen i höstas, och tränings- och tävlingspengar är sånt som egentligen kanske skulle ha behövt gå till att göra annat :angel:

Hur ofta rider ni för tränare och hur ofta åker ni på clinics?
När jag tränade och tävlade som mest red jag lektion 2ggr i veckan, och clinic ungefär 4ggr per år!
Rider ni för samma tränare hela tiden eller varierar ni?
Man har ju alltid sina favoríter, träningarna red jag för samma.. Clinic varierade jag mellan 2-3 tränare.
Vilken tävlingsnivå ligger ni på?
Tyvärr hann jag bara till tävling med en häst och då var det d-c tävlingar, dom andra hann tyvärr bli skadade men målet är ju givetvis att nå toppen!
Och sista frågan Vad väljer ni först utbildning av hästen eller utrustning?
Jag investerade i bra utrustning till en början, köpte fin tävlingsutrustning osv. som tyvärr inte blivit använd speciellt mycket. Det är dock ingenting jag sålt då jag vet att den snart kommer komma i användning igen! Jag tycker dock att träningen är viktigare och hade jag inte haft möjlighet att kombinera träningen med utrustning hade jag valt träningen!

:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka