hur ofta i veckan rider ni??

G

gullet

hmm jag har undrat ett tag nu:hur ofta i veckan rider dom flästa islandsryttarna igentligen?? hur ofta rider du??hur oftar i padock och hur ofta ute??:bump:

Sv: hur ofta i veckan rider ni??

Jag rider 5 ggr i veckan, tömkör/promenerar 1, och sen är Kjarkur helt ledig en dag.
Rider i princip bara på ridbanan när jag rider lektion, ibland blir det nån mer gång, fast då varierar jag mellan ridbanan och ovalbanan...

Eftersom jag rider massa oika hästar så rider jag ca 6dgr i veckan.
Oftast ridbanan på hästarna då ägarna mest rider ut och så..

Jag försöker att rida i alla fall 4 dagar i veckan och markarbeta 2 dagar i veckan. Sen att det inte blir så ofta är ju en annan sak:angel:
tränar ganska mycket i paddocken då min kille är lite knepig att rida ut på i mellan åt.

Jag har ett schema som jag följer så gott det går:

Måndag: Uteritt, töltträning.
Tisdag: Vila.
Onsdag: Dressyr, paddock fast oftast på någon vändplan.
Torsdag: Långritt ca 1.5-2 timmar.
Fredag: Vila.
Lördag: Uteritt, töltträning.
Söndag: Longering, tömkörning.

MVH Sanna

innan red ja typ 3-4dagar i veckan och tömmkörde/körde 1-2dagar + vila 1-2dagar ibland mer...
men nu har han kommit upp i kondis + att min vagn inte har flyttat tillsammans med oss till nya stallet än så det blir väl tömmkörning 1dag/vecka och ridning 4-5dagar vila minst 1 dag helst 2 ibland fler. men han får aboslut inte gå mer än 3dagar i rad utan vila/mindre arbete.

man får ta veckorna som dom kommer för det mesta jobbar mkt och det blir mkt planering vecka för vecka.
tror inte hästen mår bra av att gå på rutin heller att varje måndag ska man göra si och så exakt lixom...

nej det ska vara kul och varierande.

Jag försöker hålla igång min häst i alla fall 5 dagar i veckan.
Har ju hållt på att sätta igång henne under ett halvår så vi har inte fasta träningsscheman eller något. Rider två veckor så vilar hon en vecka, veckan hon vilar pysslar jag med henne, tömkör, longerar osv. Endast arbete från marken den veckan. Under de två ridveckorna försöker jag rida 4-5 dagar och arbeta från marken minst 1 dag beroende på hur många dagar jag ridit den veckan.

Paddock har vi inte ridit i sen januari utan vi tränar på ridvägar då jag finner min häst mer positiv till arbete under denna fria formen. Men nu till våren kommer vi nog börja träna lite i paddock/ovalbana inför tävlingarna. Men det kommer vara väldigt måttligt då den träning vi utför nu passar utmärkt för både mig och hästen.

Jag rider ca 5 ggr i veckan. Aldrig mer iafll, men ibland kan det bli mindre!
Just nu har jag ingen tillgång till ridbana, så det blir bara ute. Försöker att markarbeta minst 1ggn per vecka också, så sammanlagt arbetar hon (när hon är i ordentlig träning) ca 6 dagar/vecka.
Dock rider ju jag oftast fler hästar än min egen, så för min del blir det ofta ridning alla dar i veckan!

Försöker rida båda hästarna minst 5 dagar i veckan. Brukar bli mellan 4 och 6 dagar. Minst en vilodag/vecka får dem, men inte alltid samma dag ;) Brukar rida mest på ridbana/väg, svårt att skilja dessa ställen åt då jag variarer ridpassen rätt mycket, ger mig ut på grusvägarna iaf en liten stund nästan varje pass. I skogen blir det tyvärr inte lika ofta då jag helst inte rider där utan sällskap, men försöker få till det nån gång i veckan iaf.

När det gäller min egen häst så rider jag ungefär 4 gånger i veckan.
På tisdagarna rider jag oftast på våran lilla ovalbana(eftersom jag slutar sent i skolan just den dagen!:mad:) och de andra dagarna försöker jag vara så mycket ute som det bara går.
Det gör min häst pigg och glad att vara ute i naturen.
:) :) :bump: :bump: :banana: :banana:

Jag rider 4 dagar i veckan (rider både ut och i paddock), sen har jag 1 dag med bara markarbete (tränar lite markarbete de dagarna jag rider också för att få honom att slappna av och lyssna bättre på mig) och sen får han vila i 2 dagar.

är uppe is tallet mån, tis, tors, lör o sön. har just nu en unghäst på lån så jag rider bara 2-3 dagar/vecka, resten markarbete eller liknande...

Jag rider 6-7 dagar i veckan. Oftast 1,5 timme, med fram och avskrittning. Rider lektion på banan 1/vecka, annars är vi mest ute i skogen.

Just nu rider jag 4-6 dagar i veckan beroende på hur det ser ut i skolan den veckan. Tömkör eller longerar en dag i veckan.
Måndagar vilar han alltid.

Jag rider inte alls just nu, men annars brukar det bli ca 4-5 ggr i veckan. Då rider jag enbart ut eftersom vi saknar ridbana här. Men det går förstås lika bra att träna dressyr och gångarter längs skogsvägar också! :)

5-6 ggr i veckan jobbar pålle oftast, händer att det blir 4. Oftast på banan en gång i veckan (lektion) och annars ut i skogen :)

Rider ungefär 5-6 dagar och ibland löshoppar jag nån av gångerna. Kan även hända att jag ibland longerar eller tömkör.

Hej jag rider 6 dagar i veckan. Mitt i veckan oftast på onsdagar får hon vila, det beror på om jag har något prov eller nåt också, vilken dag hon får vila. Jag brukar oftast rida ut, men jag brukar träna på vägarna ute.// Mvh

Jag brukar rida typ 4-5 dagar i veckan, han vilar 1-2 dagar i veckan o så tömkör/löshoppar jag honom 1-3 gånger i veckan, det är lite olika från vecka till vecka.
Arbetar honom mest ute, är på ridbana när jag rider lektion o kanske någon mer gång i veckan.

Min häst rids 2 - 3 dagar i veckan. Det är mest min mamma som rider henne.
I år har det bara blivit uteridning, paddocken har varit snötäckt tills för någon vecka sedan. När den har torkat upp blir det lite paddockridning också men inte mycket för hästen gillar bättre att gå i skogen.

De dagar hon inte rids brukar vi gå en promenad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 853
Senast: Sel
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: Smurfoff
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 549
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10