T
Teppis
Sv: hur ofta i veckan rider ni??
oj vd lite
oj vd lite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vadå lite? Den hästen kanske mår jättebra av att ridas så lite. Min går 3-5 dar i veckan och han mår inte ett dugg dåligt av att få vila sig nån dag. Varannandagsträning är den mest skonsamma.Teppis skrev:oj vd lite
Filippan skrev:Jag brukar rida typ 4-5 dagar i veckan, han vilar 1-2 dagar i veckan o så tömkör/löshoppar jag honom 1-3 gånger i veckan, det är lite olika från vecka till vecka.
Arbetar honom mest ute, är på ridbana när jag rider lektion o kanske någon mer gång i veckan.
Svalan skrev:Jag brukade också tömköra min häst, men jag och min dumbom har varit lite slarviga med det. Där jag har min häst har vi bara en liten bana, men det går bra i alla fall.
Det skulle vara jättebra för honom om vi kom igång med det igen.
Filippan skrev:Tömkörning är super! Det är både nyttigt o roligt! Särskilt nyttigt för de hästar som behöver bygga mer ryggmuskler.
Jag tömkör alltid ute i naturen, det är mycket roligare än på bana tycker jag
jag brukade jogga med en häst som jag hade innan, får ju både häst och matte motion.Svalan skrev:Tack, för det jättbra tipset, Filippan! Det ska jag tänka på nästa gång jag ska tömköra!