Hur ofta hoppar ni?

Sv: Hur ofta hoppar ni?

Jag har inget bestämt, utan anpassar mig efter hästens behov. Varannan vecka är det träning för tränare, på onsdagen. Om jag inte tränar för tränare gymnastikhoppar jag hemma. Sen på lördagen brukar jag trimma över småhinder, om det inte är tävling.

eftersom jag inte har någon egen häst får jag nöja mig med en gång var tredje vecka... :( älskar att hoppa! hade jag haft egen häst hade det dock blivit oftare... :)

min ena häst som behöver hoppa mkt mer än den andra för att bli lugn i hoppningen, stressar gärna ocvh blir stark så han behöver hoppa uppåt 3 ggr i veckan gymnastik/bommar och 1 lite mer hopp så han får hoppa igenom sig. Men ju lugnare ahn blir desstu mer drar vi ner så det kan bli 1-2 dagar i veeckan när han börjar slappna av i hoppnngen.

6åringen hoppar varje måndag och tävlar oftasft 1 dag per helg.

Beroende på om vi tävlar eller inte så 1-2 ggr per vecka, varav en av gångerna isåfall hoppträning "light".

Jag brukar hoppträna rejält 1 gång/vecka och markarbete 1 gång/per vecka. Eventuellt lite travbommar eller uteritt med småhinder 1 gång/vecka också.
Träningen ändras när det är tävling samma vecka.

Diana

under intensiva tävlingsmånader hoppar jag 1 gång veckan för jag tävlar då var helg, jag rider dressyr 1 dag resten rider jag ut eller vilar... min häst vilar sig i form.. ja det är sant. Står hon 2 dagar innan tävling går hon som bäst...
Hon hade en sårskada e gång och kunde inte ridas normalt på 1 vecka, sen drog jag direkt till en tävling och vann.... men hon hade tipp top kondition så hon tog absolut inte skada av att gå i hage en vecka..:banana:

på årstider när det inte är tävlingar ( då jag tycker det är kallt) hoppar i inget alls.. utan hon bara promenadrids.

Några månader innan sesong, hoppar vi bana 1 gång vecka och skuttar 2 dagar i veckan, men då kanske bara 40-60 cm, övar lydnad..

KL*

Min hoppas en gång i veckan, 3 veckor i rad, sedan vilar hon helt från hoppningen den 4:e veckan.

Jag hopptränar för tränare varje onsdag och sedan tävling på helgen.
Om det inte är tävling på helgen så hoppar jag ibland stuts hemma eller lite stockar och annat ute på fälten :d

1 ggn / vecka för tränare.
1ggn / 3:e månad för annan tränare

Hoppar väl ca en gång i veckan, förutom då det är tätt med tävlingar, då hoppar jag enbart när jag tävlar. Min häst kan redan hoppa och är så pass gammal att jag inte vill nöta i onödan. Kan bli lite mer markarbete/småhinder då det är tävlingar istället.

Det är väldigt olika, för tillfälligt har jag min lilla polle uppstallad på ett stall m. ridhus. 1 gång i månaden tränar jag för Eva Koppfeldt, sen hoppar jag ungefär 2ggr i veckan, och nån gång markarbete med endast bommar o cavaletti.

Så hoppning blir det 1-3ggr i veckan, ( Det beror på när vi hoppar på lektion också) Och cavaletti och SMÅ hinder ca 1 gång i veckan.

Hoppar för tränare en gång i veckan, och utöver der ska vi lägga in gymnasik hoppning 1 i veckan.Så 2 gånger i veckan hoppar vi. Ska vi tävla så kommer vi minska ner på någon träning den veckan.
Rider en het dam som behöver hoppa ofta men lågt för att vara hanterbar.

Hoppträning en gång i veckan och tävling i snitt varannan helg.

Hoppar en gång i veckan. Sen blir det studs och andra nyttiga övingar en gång i veckan. Alltså nu i vinter utomhus :p
på sommaren hoppar jag kanske 2 gånger i veckan och markarbete en gång.

Brukar normalt sett hoppa min häst två ggr/vecka, ibland tre men då är åtminstone en av gångerna på lite lägre höjd, och en del bommar och markarbete också. Har nu två hästar som ska ut på årets första tävling (den andra = kompis häst) och lägger upp träningen likadant för den. Samma sak året runt.

varannan onsdag hoppträning, men ska börja träna varje vecka nu.
sen blir det bommar och små hinder mkt stärkande övningar 2-3 ggr

Vi har både ridhus och ridbana ,men jag tävlar rätt så ofta och hoppar ungefär en gång i veckan.

Har en pålle som måste få "hoppa av sig" lite titt som tätt. Blir rejäl träning 2ggr i månaden när min tränare kommer ner. Rider då två dagar i sträck och hoppar lite högre hinder och banhoppsträning på 130-140 hinder för det mesta. Hoppar henne över cavalettibockar och mindre lydnads/stryketräning 1-2 ggr i veckan utöver det.

Innan tävling blir det lättare hoppning 2 dagar innan för att känna på formen och hoppa upp henne på lite högre hinder.

Det beror väll på hästen.....ja har en häst som måste hoppa varannan dag annars blir de knäpp och så har ja en bara tävlar för den behöver inte hoppa annars...:d

Alldeles för sällan:o

Men blir kanske var tredje vecka, ska bättra mig lite då hästen blir som tokig (och superlycklig) när hon väl får hoppa. Imorrn blir det hoppträning:) Är så jobbigt att bära fram hinder själv, dessutom måste jag ta hänsyn till de andra som ska rida i ridhuset och det är inte alltid man har råd att träna för hopptränare hela tiden:(

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 861
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18