Hur ofta hoppar ni?

M

minnisjasmin

Som rubriken lyder, Hur ofta hoppar ni?
visst, de beror ju på om man har ridhus eller inte nu på vintern
men på våren/sommar/hösten, hur ofta brukar ni hoppa på ett ungefär ? :)

Sv: Hur ofta hoppar ni?

Just nu blire hoppträning varannan vecka och tävlingar typ varannan- vartredje helg. Oftast brukar jag oxå lägga in lite markhoppning i schemat men har ingen ridbana just nu eftersom vi byter underlag. Men för övrigt blire väll skutt över stock och sten. =)

hoppträning en gång i veckan, lite bommar och möjligtvis lite studs och andra småhinders-övningar själv hemma :) men iaf ordentlig hoppning en gång i veckan, och eventuellt småhinder en gång till i veckan.

Jag har en unghäst som blir 6 i år, och jag hoppar regelbundet för tränare en dag i veckan, samt att jag försöker rida en dag markarbete själv. Om jag tävlar på helgen så skippar jag det individuella markarbetet.

jag hoppar ca en gång i veckan, kan bli någon gång mer om någon inte tagit in hindren efter sig.

När det är tävlingssäsong så blir det tävling var annan helg. Ett riktigt hoppass och en gymnastikhoppning i veckan.
Nu när det är sämre underlag ute så hoppar vi när vi kan men det har blivit alldeles för lite denna vintern.:(

jag hoppar regelbundet för tränare 1gång i veckan egentligen, när är det är tävling vilket är ca varannan helg så skippar jag träningen, ibland blir det träning & tävling samma vecka, lite olika ;) men nästan alltid 1grr i veckan helst, annars blir det iinte kul att hoppa sen haha ;)

jag hoppar för tränare varannan vecka, alltså 2 gånger i månaden och då blir det 1-2 pass åt gången. Sedan rider jag markarbete/gymnastikhoppning 1 gång i veckan själv. Detta är under tävlingssäsongen och under de övriga månaderna under året.

hoppar ordentligt 1 gång i veckan och 1 gång med markarbete med hinder upp till max 1 m ;)

banhoppningsträning/hoppträning i ridhus/på ridbana 1 gång i veckan för tränare (när det inte är hoppspecial på ridskolan så är det annan tränare på hennes gräsbana)
sen mer gymnastikhoppning en gång i veckan hemma själv eller banhopp om vi gjorde gymnastik på träningen (är det tävling så blir det bara för tränare)
tävling varannan eller vartredje helg

så alltså, jag hoppar två gånger i veckan :)

Jag hoppar minst 1 gång/vecka för tränare, sen blir det lite dressyrhoppning hemma.

Hoppträning/tävling ordentligt en gång i veckan. Sedan någon studsserie en gång i veckan och sedan bommar/väldigt lätt hoppjobb en gång i veckan. Behövs för att inte hästen ska balla ur helt för tillfället.

Annars brukar det bli hoppträning en gång i veckan och studs/bomjobb en gång i veckan. Men för tillfället är fuxfia alldeles för överladdad.

Jag brukar hoppträna för tränare 1 gång i veckan och markarbete med lite hoppning en gång i veckan med min häst. Så två gånger i veckan blir det träning för oss :)

Jag hoppar för tränare en gång i veckan. Sedan markarbetar jag en gång veckan. Ifall jag inte har någon tävling markarbetar jag 2 gånger i veckan.

På vintern en gång i veckan, och resten av året 1-2 gånger beroende på om det är tävling och om jag hoppar några små terränghinder :)

Just nu hoppar jag ingenting regelbundet då vi varken har en egen volt vid stallet som är klar eller tränare som kommer regelbundet till närmaste ridhus.
Ibland blir det 2 ggr/månad medan det även kan gå 2 månader utan att ens gå över en bom :o
Men nu när tävlingarna har börjat så hoppar jag iaf mellan varannan till var 3dje helg.
Har iof alltid kunnat hoppat för tränare senast en vecka inför varje tävling.

Jag kommer bli så glad när våran paddexvolt blir heeeelt klar och vi får hindermaterial!!

Kan säga att jag är väldigt glad över att min polle är en sådan som inte behöver hoppas mycket för att hoppa bra på träning och tävling.

Jag brukar hoppa lågt (inget över 80 cm) ngn gång i veckan. Markarbete och finlir.

Hemma hoppar jag mkt sällan på den höjd jag tävlar (LB-LA), det räcker bra med tävlingar och ev hoppträningar (tränar inte regelbundet, men det brukar bli ca 2 ggr/månad. )

Om jag inte har tävling på helgen hoppar jag ons och söndag lite högre/ mer avancerat och har några lägre hinder framme på fredagen

har jag tävling så hopptränar jag på onsdagen och sen tävling

Hoppning 1 - 2 dgr i veckan beror på ifall det är tävling elr ej. men jag tränar aldrig mer än 1 dag i veckan :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 861
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar