Sv: Hur ofta fodrar ni, 10 frågor.
1.hur ofta fodrar ni?
- Hästarna får mat ca 8, 9, 17:30, 19-21
2.med vilket foder?
- Hö och kraft vid senast 8, hö ute i hagen kl 9 som räcker ett antal timmar. kraftfoder och/eller hö vid 17:30, kraftfoder och mer hö nångång mellan 19 och 21.
3.och vilka tider?
se ovan
4.hur ofta får hästarna kraftfoder?
5.hur många gånger/dygn?
2-3 ggr per dag. De får inga stora mängder så det behöver inte delas upp mer.
6.hur löser ni det som jobbar?
- Hästarna får mat efter hur vi kan. Så vi har ingen lunchfodring då ingen kan den tiden på dagen. Vi lägger ut rejält med morgonhö istället som räcker typ hela dagen.
7.vilka tider tränar ni?
- Mellan 17-19 ungefär.
8.får hästarna mat före eller efter träning?
- Brukar få hö före men inga mängder. De har oftast ätit i hagen under dagen när jag rider. Är det på helgen rider jag efter de ätit hö i hagen ute.
9.hur många timmar tycker ni är max mellan varje mål?
- Jag hoppas att våra inte står alltför många timmar utan mat. Vi har mycket hö både inne och ute för att de ska ha och göra hela dagen/natten. De står även på halm i boxarna.
10.vilka tider släpps hästarna ut och in OM de står på box?
- Ut senast 8:30 in senast 18.
1.hur ofta fodrar ni?
- Hästarna får mat ca 8, 9, 17:30, 19-21
2.med vilket foder?
- Hö och kraft vid senast 8, hö ute i hagen kl 9 som räcker ett antal timmar. kraftfoder och/eller hö vid 17:30, kraftfoder och mer hö nångång mellan 19 och 21.
3.och vilka tider?
se ovan
4.hur ofta får hästarna kraftfoder?
5.hur många gånger/dygn?
2-3 ggr per dag. De får inga stora mängder så det behöver inte delas upp mer.
6.hur löser ni det som jobbar?
- Hästarna får mat efter hur vi kan. Så vi har ingen lunchfodring då ingen kan den tiden på dagen. Vi lägger ut rejält med morgonhö istället som räcker typ hela dagen.
7.vilka tider tränar ni?
- Mellan 17-19 ungefär.
8.får hästarna mat före eller efter träning?
- Brukar få hö före men inga mängder. De har oftast ätit i hagen under dagen när jag rider. Är det på helgen rider jag efter de ätit hö i hagen ute.
9.hur många timmar tycker ni är max mellan varje mål?
- Jag hoppas att våra inte står alltför många timmar utan mat. Vi har mycket hö både inne och ute för att de ska ha och göra hela dagen/natten. De står även på halm i boxarna.
10.vilka tider släpps hästarna ut och in OM de står på box?
- Ut senast 8:30 in senast 18.