Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En tik får inte paras förrän tidigast andra gången den löper och inte innan den är 18 månader gammal. Om tiken får två valpkullar inom en period på tolv månader måste den få minst tolv månaders vila innan det blir dags för ännu en kull.
Ok. Då vet jag. Vet inte om ägaren reggae denna kull. Vet att hon har tagit tidigare kullar utan att regga dem.
Spelar ingen roll om kullen reggas eller inte. Max 5 kullar totalt för en tik men jag känner ingen uppfödare som tar mer än tre, de flesta tar 2.
Det händer att uppfödare "väljer" födelsedatum.
Egentligen kl, men vill ändå ha med det du skrev
Jag såg för nån dag sedan en tik som är 5 år, som nu har fått sin femte kull. Men tiken har haft 3 ägare. Men alla kullar är reggade..
Så sorgligt när man förstår det handlar om pengar, i alla fall i detta fallet.
Tiken har haft två kullar inom samma år, sen nästa efter ett år och 2 dagar. Så visst har tiken fått vilat sitt år, men sen börjar då jag fundera hur man vågar para så tätt. Tänk om tiken fått 3 dagar tidigare, eller har man bluffat för komma på rätt sida om det där viloåret..
Men är det inte ett år innan den paras igen? Inte innan födseln? Eller?