Bättre än många andra då många språk ingår som del av konceptet.Hur bra skulle han klara sig på en fest i förorten där alla är bolivianer, tex?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bättre än många andra då många språk ingår som del av konceptet.Hur bra skulle han klara sig på en fest i förorten där alla är bolivianer, tex?
Jo så blir det ju.Det låter både sorgligt och konstigt, tycker jag. Då går ni ju miste om så mycket, blir som en isolerad värld, en egen ö.
Jo, man får hitta sina förtrogna bland dem som inte blir sjukligt avundsjuka.Är det inte viktigt att känna till (mer handfast då) alla delar av samhället om en vill ta ansvar för samhällsutvecklingen?
Ja absolut.Pratar ni inom överklassen, alltså sinsemellan, om svårigheter och glädjeämnen?
Har du sett "Under Cover Boss"?Det där hör man ju ofta. Men stämmer det verkligen?
Fast klass och kulturperspekivet är relevant. Det är ofta stor skillnad på inställningen att tex handla på loppis när man är akademiker och ha ett stökigt hem kontra att ha det om man är arbetsklass.@ullo
@makarontanten
Kan man be moderator att dela tråden?
För nu pratas det om ngt helt annat än vad TS ville. Så vi som ville prata rensning i linje med TS kan göra det?
Jo men då kan det vara lämpligt med en tråd om det.Fast klass och kulturperspekivet är relevant. Det är ofta stor skillnad på inställningen att tex handla på loppis när man är akademiker och ha ett stökigt hem kontra att ha det om man är arbetsklass.
Exemplet förutsätter att alla involverade kan både svenska och spanska. Det är ju den lätta delen av det.Bättre än många andra då många språk ingår som del av konceptet.
Fast inställningen till städningsrutiner är klass och kulturellt betingatJo men då kan det vara lämpligt med en tråd om det.
Min åsikt är att diskussionen handlar om helt andra saker än vad TS avser. Visst kan trådar flyga iväg men någon koppling tycker jag det bör ha.
Jag tror dock inte det ger svar till TS om hur hen ska lösa sin situationFast inställningen till städningsrutiner är klass och kulturellt betingat
Det skulle ju absolut kunna ge uppslag i frågan om hur TS ska hantera sin situation.Jag tror dock inte det ger svar till TS om hur hen ska lösa sin situation
Det är upp till moderator att bestämma.Det skulle ju absolut kunna ge uppslag i frågan om hur TS ska hantera sin situation.
Jag tycker tex att det är trösterikt att tänka att mitt slarviga hem visar att jag har andra intressen, snarare än att jag är en slarver och en misslyckad kvinna.
Alltså, jag behöver hjälp att börja tänka mer rätt och därav frågan: Hur ofta byter ni ut heminredning, kläder och andra prylar? Vad slänger ni, vad återvinns, vad sparar ni?
Hur länge har ni samma gardiner uppe, när byter ni ut prydnadskuddar, dukar mm, eller gör ni aldrig det? Jag tycker ju trots allt att det är kul att förnya lite ibland, men inser jag går överstyr ibland!
Därför byter man inte jul/inte jul utan har nåt neutralt i 10 år.Hrm.. i köket hos mig sitter julgardiner uppe. De har suttit där i två år....
Vilken bullshit rent utsagt. Så bara för att en kan språk (pga sin uppväxt) så förstår sig någon som vuxit upp långt från segregation och fattigdom också automatiskt de sociala koderna i sådana sammanhang?! Jag tvivlar starkt på det, att kunna ett talat språk är liksom inte det enda som räknas.Bättre än många andra då många språk ingår som del av konceptet.
Ja och så kommer sådant där.Vilken bullshit rent utsagt.
Jo sant.Exemplet förutsätter att alla involverade kan både svenska och spanska. Det är ju den lätta delen av det.
Ny Ja och så kommer sådant där.
Vilket gör att det inte känns riktigt värt det att lämna ut sig själv.
Så ni ser själva.
Min fråga blir ju vilka som vanligtvis ser till att hjälpa andra?
Typ med arbete i FN eller som volontärer på olika vis.
Jag för min del vet vilka det är.
Gör ni?
Ja det verkar mycket viktigt att ha det "fint hemma" om man är arbetarklass.ha ett stökigt hem kontra att ha det om man är arbetsklass.
Du hoppar på så som det ofta blir.men jag hävdar fortfarande att det inte är en självklarhet att någon som vuxit upp i överklassen skulle passa särskilt bra in i alla situationer.