Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men man blir ju aldrig torr galet hemskt.Åh fy stela handdukar
Dt är jag uppväxt med.
Nu tumlar jag dem
Så mysigt så
Tvättar lakan, handdukar och underkläder tillsammans i olika konstellationer.Så - tvättar ni i 60 grader eller rentav i 90? Eller 40??
Jag tänker främst då på familjen jag nämnde i trådstarten, som tvättar alla handdukar/badlakan efter VARJE användning ... vilken otrolig massa el det måste gå åt till att köra dem i 60 eller 90 grader och sen förmodlar jag tumlas (?) för att bli fluffiga igen. Tala om energiåtgång!! Jag försöker snåla på elen så mycket jag kan så det där vore orimligt för mig. Det finns ju också en gräns för hur mycket man kan proppa i tvättmaskinen om det ska bli rent.
Jag försöker ha en lagom fylld maskin och kör sen i 60 grader vittvätt. Liiiite sköljmedel och sen torktumlare för att de ska bli mjuka.
What? Har jag aldrig sett på någon toalett.Många offentliga toaletter har ju speciella pappers-skydd som man lägger på sitsen - tycker alltid de är lite knepiga att placera, och den där "tungan" som hänger ner i skålen framtill, hamnar fel. De är gjorda av nåt som liknar smörgåspapper.
Handdukar tvättas i 60°, alltid. Lite lite sköljmedel, har ingen torktumlare så de hängtorkas här. Tvättar alltid fulla maskiner, handdukarna byts kanske varannan vecka men tvättar 1 gång i månaden. (Ren handdukstvätt alltså).Så - tvättar ni i 60 grader eller rentav i 90? Eller 40??
Jag tänker främst då på familjen jag nämnde i trådstarten, som tvättar alla handdukar/badlakan efter VARJE användning ... vilken otrolig massa el det måste gå åt till att köra dem i 60 eller 90 grader och sen förmodlar jag tumlas (?) för att bli fluffiga igen. Tala om energiåtgång!! Jag försöker snåla på elen så mycket jag kan så det där vore orimligt för mig. Det finns ju också en gräns för hur mycket man kan proppa i tvättmaskinen om det ska bli rent.
Jag försöker ha en lagom fylld maskin och kör sen i 60 grader vittvätt. Liiiite sköljmedel och sen torktumlare för att de ska bli mjuka.
+ @BuferaSå - tvättar ni i 60 grader eller rentav i 90? Eller 40??
Handdukar, lakan och vita bomullsklädesplagg (typ underkläder, polotröjor, t-shirts odyl) går i 95. Kvalstren ska dö!Så - tvättar ni i 60 grader eller rentav i 90? Eller 40??
Ytlig? Ljumskarna? Röven? Att alla i ett hushåll aldrig avger sekret under den stund som dom tvättar underredet och dom torkar sig skulle ju jag inte sätta pengar på. Nähä. Min handduk som jag torkar ansikte och hår på ska inte ha varit i någon annans kön eller arsle.Det är ju ytlig torkning av nyduschad kropp, hade förstått betoningen på skrevet om du hade talat om toalettpapper...
Min största förvåning med den här tråden är hur noga andra verkar torka sig. Inser att jag knappt torkar mig alls jämfört med hur ingående andra verkar torka sina kroppar.Ytlig? Ljumskarna? Röven? Att alla i ett hushåll aldrig avger sekret under den stund som dom tvättar underredet och dom torkar sig skulle ju jag inte sätta pengar på. Nähä. Min handduk som jag torkar ansikte och hår på ska inte ha varit i någon annans kön eller arsle.
Jag avskyr doft i tvättmedel och sköljmedel, använder alltid doftfritt! Och nu när jag tänker efter så använder jag inte sköljmedel till hand/baddukar heller och absolut inte till sängkläder (som jag vill ska vara lite krispiga). Men - jag torktumlar dem ett tag för att fluffa upp dem.+ @Bufera
Jag tvättar handdukar i 60˚, ibland tillsammans med sängkläder. Har några vita och ljusblå handdukar och de tar inte mycket plats i maskinen så kör dem med sängkläderna. Kör i torktumlare för annars hinner jag inte torka dem + vill ha dem fluffiga.
Sköljmedel ska man inte använda till handdukar eftersom de då inte suger åt sig vatten lika bra när man använder dem.
Sköljmedel är helt onödigt öht. Vill man ha doft kan man använda eterisk olja eller parfymerat tvättmedel.
Ytlig? Ljumskarna? Röven? Att alla i ett hushåll aldrig avger sekret under den stund som dom tvättar underredet och dom torkar sig skulle ju jag inte sätta pengar på. Nähä. Min handduk som jag torkar ansikte och hår på ska inte ha varit i någon annans kön eller arsle.
Tvättar alltid handdukar i 60 grader, men vi delar ju handdukar och byter inte så ofta. Så här kan jag vinna några hygienpoäng i alla fall.Så - tvättar ni i 60 grader eller rentav i 90? Eller 40??
Handukar och lakan går i 90 grader.Så - tvättar ni i 60 grader eller rentav i 90? Eller 40??
För mig är det definitivt vanligt. Alltid haft egen duschhanduk, både under uppväxten och som vuxen. Nu är jag ju singel men har alltid haft egen duschhanduk även när jag har bott med någon. För mig är det standard från barndomen, vi hade alla, föräldrar som barn, vår egna duschhanduk och, dom av oss som hade långt hår, hårhanduk.Är det vanligt att alla har en egen handduk? Nu menar jag inte de som bor själva där är det givet utan menar i familjer.