Hedinn
Moderator
Jag brukar duscha av mig efter att ha badat (med eller utan barn) och man duschar ju alltid efter bad i badhus?Jag tror vi skulle ha svårt att hålla isär handdukar, om de inte var i olika färg och det känner jag inte är ett alternativ. Sån är jag!
Små handdukar flyttar barnen kors och tvärs och barnen tar det badlakan som är närmast, för de är absolut inte brydda om att dela. Det kan säkert ändra sig men nu är de i den åldern att de kan göra mycket själva, men bryr sig väldigt lite. Då blir det som det blir!
Men alla som badat badkar med ett mycket litet barn måste ju kunna tänka sig att kunna dela badhandduk, annars har man nog missat vad små barn kan göra i badkaret.
Med om man inte delar badhandduk kanske man inte badar badkar ihop heller, och hur känns det att dela vatten på badhus med främlingar? Kloret kanske är räddningen. Jag har bara så svårt att relatera.
Jag ser inte varför jag skulle dela duschhandduk med någon och riskera blöt sådan när jag duschat, om det inte är brist på rena handdukar. Blir ju inte mer tvätt eftersom man skulle behöva tvätta dem oftare i så fall?
Plus att, med tanke på hur många män som inte tvättar händerna efter toalettbesök skulle inte jag lita på att de gnuggar sig extremrena i varje vrå vid dusch. Skulle nog helt ärligt hellre dela handduk med en kvinnlig vän än en manlig partner.