Balahé
Trådstartare
Har funderat på det här med hur mycket en unghäst bör gå i olika åldrar och utbildningsgrad. Har läst lite på nätet och hittade även en gammal bok om unghästar och inridning i mina gömmor. Den fick mig att fundera ännu mer då jag tyckte att deras schema där lät ganska tufft med longering, löslongering och löshoppning de dagar hästen inte reds. Har alltid haft i bakhuvudet att man rider hästen lika många dagar/vecka som den är år gammal (dvs 3 åringar rids 3 ggr/v, 4 åringar 4 ggr/v osv). Nu gör vi en liten gallupundersökning här
Hur gammal är din unghäst och hur länge är den riden? Hur ofta rider du din unghäst? Hur ofta aktiverar du din unghäst för övrigt? Vad gör ni de dagarna? Har hästen någon hel vilodag där ni inte gör något alls? Tränar ni någon gång för tränare? Vad? Lägger du in längre viloperioder? Hur långa och hur ofta?
Ja, jag har nyligen blivit med första helt egna unghästen, därav alla funderingar
Hur gammal är din unghäst och hur länge är den riden? Hur ofta rider du din unghäst? Hur ofta aktiverar du din unghäst för övrigt? Vad gör ni de dagarna? Har hästen någon hel vilodag där ni inte gör något alls? Tränar ni någon gång för tränare? Vad? Lägger du in längre viloperioder? Hur långa och hur ofta?
Ja, jag har nyligen blivit med första helt egna unghästen, därav alla funderingar