Hur närgångna är ni med era katter?

aemaria

Trådstartare
Hur närgångna är ni med era katter?
Jag älskar att snusa på Morres tassar och han brukar vilja "pipa" mig på näsan med sin nos på morgnarna när han ska ha upp mig.
Hur närgången kan man egentligen vara utan att det blir ohälsosamt?

//a

Jag har faktiskt ingen aning. Personligen gillar jag att nafsa mina katter i öronen... :D
Eller blåsa dem på magen...
De visar rätt tydligt när matte börjar bli FÖR närgången men åtminstone så har inte gammelkatten särskilt mkt emot att jag tuggar på hans öron eller pussar honom på nosen typ fyrtio ggr på raken. :bump:

Jag pussar/gosar både nos och tassar. Jag förutsätter att kissen tvättat sig efter toalettbesök... :cool:

öhhmm.. min katt har nog passerat "den hälsosamma gränsen" :o han e totalt beroende av en hela tiden.. e man inte i samma rum skriker han jätte högt tills man svarar eller kommer dit. :crazy: han ska alltid ha koll på en..å samlar hela familjen så ofta han kan.. tror han blir väldigt orolig om vi inte e med honom eller nåt sånt..

..men åtminstone så har inte gammelkatten särskilt mkt emot att jag tuggar på hans öron eller pussar honom på nosen typ fyrtio ggr på raken. :bump:

Hahaha, då är jag inte ensam om att tokgosa med min misse iallafall :D

//a

Jag nafsar Snuttis i öronen, pussar honom på nosen, och slickar honom i nosen när mamma ser på. :love: Hon blir så äcklad då! :D Ibland nafsar jag på hans tassar också. :)

"Man kan dö!", säger mamma, men jag lever ju fortfarande efter att ha slickat KF i näsan i över tre år. ;)

Han pussar på mig, kittlar mig i näsan med morrhåren, slickar på mig, och fiser mig i ansiktet ibland, så han är ungefär lika närgången själv. :)

Har även klarat fula sår med livet i behåll. ;) För min del, drar jag slutsatsen att de flesta hälsofaror med katt är överdrivna - jag lever ju! :)

Jag pussar mer än gärna på mina katter, på magen, nosen, tassarna... De som inte är katt(djur)frälsta tycker det ser väldigt äckligt ut :p

Jag vet inte, nog för att min katt är social o vill ligga nära o gosa o sova men inte på en. Han gillar inte att pussas men han åker på några ändå ;) Dock på huvet, på magen eller tassisarna :D :love:

Jag har nog också passerat det "hälsosamma stadiet". Älskar att pussa och bita och nafsa på kissepissarna, och de älskar att gosa med mig...

Det enda som känns ohälsosamt är alla katthår i sängen, i kombination med min allergiska pojkvän :crazy:

Gammelkatten vill sova på min kudde. Så hon ligger med sin mage på mitt huvud. När hon är riktigt gosig får jag passa mig, för hon sticker upp sin nos i ena min näsborre och buffar runt (inte käckt).

Här är det min katt som slickar mig på nosen :).

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 885
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 131
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?