Hur nära taket kan man ha värmeljus?

Piek

Trådstartare
Jag ska flytta till en ny lägenhet. Den lägenheten är ganska liten och mörk men har såå mycket potential att bli super mysig! Det sitter som "hyllplan" ca 2-3 dm nedanför taket skulle man kunna ha värmeljus där eller är det för nära taket? Hur långt ifrån taket är en lagom höjd för att brandrisken ska vara minimal? Hyllorna går säkert att flytta ner en bit :)

Sv: Hur nära taket kan man ha värmeljus?

Jag skulle aldrig ställa ett ljus av något slag på lägre höjd än vad jag kan hålla handen över utan att det blir för varmt, tänk även på att den värme ett ljus ger är en annan än vad flera ljus tillsammans ger.

Sv: Hur nära taket kan man ha värmeljus?

I vintras hade jag ljus i min bokhylla, där är det 50-70cm upp till nästa hyllplan. Det blev för varmt där så det blev märken på hyllplanet som var ovanför.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Mellan oss och grannen nedanför finns en allmänning om ca 2 m som var fylld av blandade, lummiga buskar när vi flyttade in. Det gav både...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
18 413
Senast: Sar
·
Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
14 025
Senast: Stereo
·
Hemmet Hur gör man egentligen när man flyttar till en ny stad och inte har möjlighet att köpa en lägenhet/hus? Jag är riktigt orolig att jag...
Svar
8
· Visningar
693
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka