Hur mycket vitaminer försvinner?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare soffii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 627
S

soffii

Hur mycket vitaminer försvinner det ur B-vitamintillskott i vätskeform då bäst före-datumet har gått ut för ca 1 år sedan? Jag kan inte tänka mig att det skulle vara farligt på något sätt att ge av men en del vitaminer försvinner väl?

Sv: Hur mycket vitaminer försvinner?

Jag har svårt att tro att det finns nga vitaminer kvar ett år efter utgångsdatum. Huruvida det är farligt eller inte vet jag inte men jag skulle inte ha gett det till mina hästar. Det är ju inte värt risken om de ändå inte får i sig nga vitaminer av det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
725
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?