Hur mycket växer än 5åring?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Savannah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 888
S

Savannah

Hej.. Undrar hur mycket mer än 5åring brukar växa, förstår att det kan vara olika från häst till häst, men hur mycket ungefär??

Sv: Hur mycket växer än 5åring?

Min häst har växt 2-3 cm sedan jag köpte henne i oktober. Hon är -02:a e. bernstein och vad jag förstått växer de ofta sent. Hur hon har växt innan dess vet jag inte. Hon kommer växa ett par centimeter till i alla fall, framdelen börjar komma ifatt bakdelen nu men inte riktigt. ;)

Sv: Hur mycket växer än 5åring?

De flesta femåringar är i princip färdigvuxna, men visst finns det undantag. Det är ju därför man har satt gränsen för slutmätning av ponnyer så sent som 8 års ålder...

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
878
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Funderar på vad man kan så i delar av hagar där det idag växer massa ogräs. Funderar även på vilken blandning till olika hagar som...
Svar
0
· Visningar
375
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 746
Senast: ildiko
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
451
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka