hur mycket "tränar" ni unghästen?

NightRain

Trådstartare
vi får hem en unghäst på 3 år nästa helg.. de jag undrar lite är hur "tränar" ni dom? vad gör ni? hur ofta å hur mycket?

han är mycket tömkörd sen innan .. haft sadel å träns.. de jag undrar lite är vad man mer kan göra med honom? tänkte lite träning med tex plastpåsar på kroppen osv.. leka med lite bollar.. löshoppa nåt skutt nångång? promenader.. tömkörning i skogen.. nåt mer? å är de som "dom" säger.. max 30 min 3 dagar i veckan för en treåring osv?

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 741
Senast: Badger
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 947
Senast: Sesca
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 114
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar