Hur mycket tål islandshästar?

Sv: Hur mycket tål islandshästar?

Om man har en egen häst har man förhoppningsvis kläder och skor som tål kyla. Folk som inte rider i vanliga fall har ingen koll på hurkallt det kan bli att sitta till häst i två timmar, då är det bättre att ställa in om det blir riktigt kallt.

Folk som kommer i en relativt tunn jacka, utan långkalsonger och med slitna jumpadojor var ingen ovanlig syn ens på vintern, folk vill ju inte få hästlukt på vanliga kläderna ju... Snacka om att de frös bara det var under 0

Våra pälsbollar här nere i skåne stog ute både i gudrun och i snöstormen... De har ligghall/vindskydd men använder det bara på sommaren när det är för mycket insekter...

Hahaha! Jo det känner man igen! Det var samma sak med mina här i Blekinge. Den här sommaren har jag fått mocka lösdriften 10 ggr mer än på vintern, om det räcker! Värmen och insekterna gjorde att de kunde stå inne hela dagarna och nästan inte betade något mer än på natten. Badkaret fick man dock fylla på ofta med vatten... :cool:

Som jag såg någon skriva måste jag instämma. Vi i skåne har svårare vintrar än island pga vår luftfuktighet. Även ridhästar på island står på stall, hästar som är ute har fri tillgång till hö. Island ligger på samma breddgrad som Umeå. Är här ngn där ifrån som kan göra ett inlägg hur ni har era isisar, ridhästar som vilande hästar? lösdrift eller inte?

Om man har en egen häst har man förhoppningsvis kläder och skor som tål kyla. Folk som inte rider i vanliga fall har ingen koll på hurkallt det kan bli att sitta till häst i två timmar, då är det bättre att ställa in om det blir riktigt kallt.

Folk som kommer i en relativt tunn jacka, utan långkalsonger och med slitna jumpadojor var ingen ovanlig syn ens på vintern, folk vill ju inte få hästlukt på vanliga kläderna ju... Snacka om att de frös bara det var under 0

Varför blir jag inte förvånad?! :angel: Tur man inte har turridning! Jag vet inte om jag fixat att ta hand om de knepiga människorna...:cool:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 959
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 423
Senast: Fetaost
·
Hästvård Hejsan allihopa, jag hoppas jag kan få lite tips och råd ang regnskållor. Min häst, Arab 23 år, svårt att hålla hullet och ganska...
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar på det här med utevistelse och vindskydd. Vet ju att det är något med 12 timmar ute utan vindskydd, när...
Svar
8
· Visningar
4 848
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter