Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Skogstrollet

Trådstartare
Har ni märkt att det fullkomligen florerar av annonser om hundkurser av alla olika slag och kvaliteter? Det är förvisso jättekul, men vad betalar man egentligen för?

Jag minns för ett tag sedan då jag svarade på en annons om en tävlingslydnadskurs som fanns utannonserad och efterfrågade kursledarens erfarenhet. Svaret jag fick var ungefär:

Jag har haft och uppfostrat två schäferhundar som jag har tävlat med! Välkommen på kurs!


Höh...? Jag gick inte på den kursen.

Nu sitter jag och slösurfar och hittar denna annons:

frisbeekurs

Skulle du betala 1750kr för att lära din hund att fånge en frisbee som du får lära dig att kasta?


Eller har jag missat något? Ligger det någon avancerat teknik bakom "diskhivandet" som jag som svensson-svensson heeelt missat? Törs man skicka ett mail och fråga "kursledaren" vad den har för utbildning och referenser?

*förbryllad*
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

;):D

Jag tror.
Helt seriöst alltså :angel:
Att om man lägger ner en stund för sig själv ostörd på en äng kan man lära sin hund att pila iväg och hämta en frisbee själv :idea::p

Gud något så dumt, nej jag skulle inte betala tusenlappar för att lära mig att kasta en frisbee och lära hunden att fånga den.
För mig är det att kasta pengarna i sjön, för går det inte (dvs om 65 kilo Sessa inte ids hämta en frisbee, vilket säkerligen är fallet) då beror det på att hon tycker det är skittråkigt och hon tycker det är för varmt för att ens bry sig, och 1750 kronor senare tycker hon fortfarande att det är skittråkigt.

Förövrigt ska jag satsa på något hurtigare i nästa liv, typ en lab tror jag :D
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Du har ju förstås kastat frisbeen fel i alla år! :D

Men allvarligt så är det väl så att på kursen lär man sig hur man ska lära hunden. Man får verktygen, helt enkelt. Så vill i alla fall jag ha det på kurs.
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Det var inte svårt att lära min vovve fånga frisbee. Jag kastade och sa "fånga" (ett ord han kan..) och han hoppade och fångade. Däremot skulle jag behöva en kurs i frisbee-kastning för där fattades kunskaper...:o(skulle dock inte vilja betala för detta)
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Förresten, jag skulle betalt en hel del för den som lyckats förklara nyttan med att fånga en frisbee för min bullterrierhane! :D
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Skulle tro att de försöker införa en sport från USA. Där tävlar de i frisbee m. hund.
Kasttekniken måste göras rätt o hunden måste fånga o agera på ett visst sätt. Deyt är det enda jag vet.. har inte satt mig in i det.. bara hört talas om det. :p
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Öh - jag skulle hellre gå kursen där man lär jycken lämna tillbaka frisbeen frivilligt, eller bollen eller vad han nu leker med.
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Ingenting, det skulle ändå sluta med att det är jag som får hämta frisbeen... :angel:
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Men gud att det finns folk som betalar så mycket för att lära hunden detq:
 
Sv: Hur mycket skulle du betala för att lära din hund fånga en frisbee...?

Öh - jag skulle hellre gå kursen där man lär jycken lämna tillbaka frisbeen frivilligt, eller bollen eller vad han nu leker med.

Där har jag tur :D Min tjej har lämnat tillbaka allt man kastar av sig själv sen hon blev 6 veckor :love::bow:

Är hon ouppmärksam ute så kastar jag en boll. Då kan hon inte låta bli att ta den o sen måste hon lämna den till mig :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp