Sv: hur mycket ska de igentligen äta?
just nu pumpar ja ungefär ut 50ml, villket han äter upp och somnar.. kommer bara ut lite. Så om ja fattat rätt så ska han ha 60ml i morgon och söndag 70 ? jag matar var 4e timme OM han inte vaknar tidigare och är lite lessen då får han såklart då åxå.
jag känner mig som en kossa när man sitter med pumpen och de bara sprutar... ååh om han ändå ville ta bröstet
han gapar hackar och söker, men när ja lägger till honom och han får in bröstvårtan i munnen så skriker han och blir tokförbannad,
de på bb sa att ja hade "perfekta" bröstvårtor och massa mat, och han nog inte va mogen bara... måtte han bara vilja snart..
allt skulle vara så mycket enklare.
hur gör man för att få fram mer mjölk ? pumpa lite och ofta ? just nu pumpar jag var annan timme ungefär och får ut ca 50 ml, men då är de väldigt segt på slutet bara små dropp, ska ja öka ggrna och minska kravet på mängden för att få mer i paketen ?
hur har de blivit för barn som vägrar ta bröstet och man ger dem nappflaska istället? vägrar de ta bröstet sen åxå? vad är risken?
Elias sväljer så mycket luft när ja kopp matar honom, villket leder till mycket gaser och mycket ledsna ögon när de "sätter sig på tvären"
ska ja kanske koppmata nån vecka och sedan gå över till nappflaska och hoppas på de bästa? gud villket virrvarr de blev nu .. sorry alla men jag känner mig som ett frågetecken, de på bb sa att ja skulle hålla mig till kopp så han inte lär sig att de e lättare att tutta flaska och vägra bröstet... men som sagt han får i sig så mycket luft
kramar!