Hur mycket mj och protein ger ni era Shettisar??

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Seifur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 697
S

Seifur

Ja som rubriken säger, hur mycket mj och proteiner ger ni era shettisar och hur mycket väger dom??
Med vilket foder täcker ni behovet och hur mycket av varje??

Tacksam för svar

Sv: Hur mycket mj och protein ger ni era Shettisar??

Mina shettisar väger mellan knappt 200 till nära 300 - nä nu ljög jag lite, för 300-kilosponnyn har jag inte kvar längre...
Det innebär att det varierar lite hur mkt jag ger dem. Men "medelshettisen" brukar jag lägga på runt 30 MJ när jag räknar och sen kolla hur den reagerar på den foderstaten. Och 6 g protein/MJ, vilket ger 180 g i detta fallet.

Just nu täcker jag hela behovet för samtliga mina hästar (shettisar, halvblod o fullblod) med fri tillgång till bra hösilage.

Sv: Hur mycket mj och protein ger ni era Shettisar??

jag räknar på samma siffror som ameo....30 mj och 180 g smb rp...men det blir ju att han sätter i sig mer eftersom jag också har fri tillgång på hö/silage.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: MiniLi
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka