hur mycket mer växer han ??

B

BebbeBaby

det gäller ett 4 årigt arabiskt fullblod, han är idag 144 cm hög. när kan man räkna med att han är fullväxt? vid 8 års ålder? hur mycket tror ni att han kan växa till? nu från 3 års åldern till 4 år har han växt 2 cm.

tacksam för svar!! :bow:

( vet inte om denna tråd hamnar rätt, men isåfall får ni gärna flytta den & då ber jag om ursäkt )

Sv: hur mycket mer växer han ??

Tror nog inte att du kan räkna med att han växer mer än ett par cm till, vid 4 år är dom realtivit färdiga på höjden.
Men visst, alla hästar är individer. ;)

visst är dom individer, men på ett ungefär.

okej. så han kanske blir max 146-147? så då går han antagligen inte över ponnymåttet iallafall? ;)

Ja, runt där lär han nog landa.
Är ingen expert på arabiska fullblod, växer dom sent eller?

ehh, jag vet inte heller. :smirk: är inte heller någon expert på arabiska fullblod, det va därför jag tänkte att jag skulle fråga här. ;)

Jag skulle bli förvånad om han växte över ponnymåttet jag... Men det är ju jag det ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 219
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 595
Senast: skogaliten
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross