Kalaspinglan
Trådstartare
Sedan jag blev gravid har min aptit försvunnit, i princip helt. Jag har dock ätit hyffsat regelbundet hela tiden. Nu när jag ammar har jag samma problem som tidigare, dvs noll aptit. Efter en banan till frukost runt klockan halv elva, lite äppeljos som dricka under förmiddagspromenaden och middag klockan halv sju (igår bestående av en pytteportion risotto och sallad), så är jag ändå inte hungrig - tvärtom så känner jag mig bara mätt, fullproppad och nästan illamående.
Jag har börjat promenera 2-3 h/dag vilket givetvis innebär att jag förbränner mer kalorier än jag gjorde när jag var strandad i soffan och höggravid. Därför förstår jag ju att jag säkerligen äter för lite mat just nu. Men frågan är som rubriken lyder - hur mycket bör man äta när man ammar för att både mamma och barn ska må bra
Jag har börjat promenera 2-3 h/dag vilket givetvis innebär att jag förbränner mer kalorier än jag gjorde när jag var strandad i soffan och höggravid. Därför förstår jag ju att jag säkerligen äter för lite mat just nu. Men frågan är som rubriken lyder - hur mycket bör man äta när man ammar för att både mamma och barn ska må bra