Hur mycket lusern ?

Iidaa

Trådstartare
Mitt 12 åriga varmblod tappar lätt hull på vintern, nu får han Granngårdens Grund kraft, mineraler och olja, jag har börjat ge han lite lusern nu, men hur mycket kan ja ge ?

Sv: Hur mycket lusern ?

Lusern är ett grovfoder så det kan du ge så mycket av hästen behagar äta, dock blir kalcium och fosfor kvoten helt uppåt väggarna fel om man ger så mycket.

Byt Grund mot Lusern, men kolla först näringsvärden i totalfoderstaten. Vilket märke är det du har på lusernen?

Märket vet ja inte då jag fick ta av ridklubben när jag hade han där, men lusern ska han väl inte äta året runt ? På sommaren kommer han ju upp i hull igen

Beror på vad hästen har för behov och vad foderstaten ger. Jämför näringsvärden i Grund och den lusern du har (det skiftar mycket mellan sorter).

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna