Hur mycket lusern?

gulkiwi

Trådstartare
Jag har en ung shettishingst som är lite tunn och har så varit hela vintern.
Tänkte nu öka på lusernen ytterliggare och sen också hoppas att gräset gör sitt, men hur mycket lusern vågar man ge egentligen? Det ska ju vara ett "ofarligt" och bra foder men jag känner mig ändå lite tveksam över hur mycket jag kan ge.

Sen börjar det också bli dags för betessläpp och då blir det svårt att få till krafftfodergiva mer än en gång per dag, så det bör också tas hänsyn till.

Sv: Hur mycket lusern?

Hur mycket får han nu då?

Jag ger lusern till alla hästarna i stallet då ensilaget är väldigt dåligt.
Nu ger jag olika lusern till hästarna men dom som får Lusern Mix får mellan 2 - 8kg om dagen och dom som får Lusern Pellets får mellan 0,5 - 2kg per dag.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V