Hur mycket krävs det för en anmälan?

Banni

Trådstartare
Någon här som vet hur mycket kött på benen man måste ha för att kunna anmäla en djurägare för djurplågeri?

Jag såg nyss min granne ge sin hund, valp på ca 15-20 veckor, en rejäl lavett över ansikte/nos/huvud.

Var går gränsen egentligen?

Sv: Hur mycket krävs det för en anmälan?

Troligtvis inte ett enda vittnat slag. Du behöver nog mer. Eller, givetvis kan du anmäla men jag tror inte det blir någon omfattande utredning av ett slag.

Sv: Hur mycket krävs det för en anmälan?

Nej det tror inte jag heller tyvärr. Jag har ju misstänkt ett tag att det inte riktigt står rätt till, pga olika saker jag sett och hört, men jag har inga mer konkreta bevis att gå på mer än det jag såg idag. Tror helt enkelt jag får avvakta och hålla ögonen öppna om jag ser nåt mer så kan jag anmäla.
Det är bara så jäkla ont i hjärtat att se. En valp dessutom. :(

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: Puffindog
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 929
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 514
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III