AbsolutEnsam
Trådstartare
Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar för fullt på mina egna hundar och tänkte det vore intressant hur andra hundägare gör osv. Själv kan jag börja om ni vill,
I månaden:
~ Försäkringar 2 st Folksam mellan: ca 950kr för två äldre hundar.
~ Privat veterinärvård. som ej ingår i försäkringarna ( Liberala mot artros två hundar plus två kloklippnigar): 2050kr/ månad för två hundar.
~ Hundmat Torrfoder 8 kg veterinärfoder bantningsfoder: 1050kr/ månad.
~ var tredje månad ca 500kr för tassvård hos hundtrim.
Det känns sjukt mycket nej, jag betalar inte allt själv. Mina föräldrar fårhjälpa till med veterinärvården. jag betalar hundmaten o försäkringarna. O hundtrimnet. Får mycket ångest över arr jag ej klarar det själv.
Mina hundar är till ären men mycket pigga o glada än så länge. Mina föräldrar ser dom som deras o vi hjälps åt med hundarna.
Har ni några tips på hur jag kan dra ner på kostnaderna i månaden? Vore jättetacksam för det!
I månaden:
~ Försäkringar 2 st Folksam mellan: ca 950kr för två äldre hundar.
~ Privat veterinärvård. som ej ingår i försäkringarna ( Liberala mot artros två hundar plus två kloklippnigar): 2050kr/ månad för två hundar.
~ Hundmat Torrfoder 8 kg veterinärfoder bantningsfoder: 1050kr/ månad.
~ var tredje månad ca 500kr för tassvård hos hundtrim.
Det känns sjukt mycket nej, jag betalar inte allt själv. Mina föräldrar fårhjälpa till med veterinärvården. jag betalar hundmaten o försäkringarna. O hundtrimnet. Får mycket ångest över arr jag ej klarar det själv.
Mina hundar är till ären men mycket pigga o glada än så länge. Mina föräldrar ser dom som deras o vi hjälps åt med hundarna.
Har ni några tips på hur jag kan dra ner på kostnaderna i månaden? Vore jättetacksam för det!