Hur mycket kan en shettis dra?

charmant

Trådstartare
Får snart hem en 11 årig shettis valack och undrar nu hur mycket på ett ungefär han orkar dra.Han är normal byggd ca 90 cm hög.Tacksam för svar.

sök här bland gamla trådar, finns nog en hel hög med såna om shettisarnas drag-ork! /s

Hej!

En vältränad shettis i den storleken kan dra en rockard med två personer i en bra stund. Hur mycket just den shettis du får hem kan dra i den kondition han är i nu, får du prova dig fram till!

Just nu har han inte mycket muskler osv...tyvärr har han stått inne i en box på det förre stället för dom orkade inte fixa en rymmningssäker hage :( Så det tar ett tag innan han kommer upp i kondis osv......Långa promenader med mig och hundarna blir till att börja med :)Sen kommer han att få vara ute i en jätte fin kuperad skogshage hela dagarna så det ger väl sitt med hoppas jag.....Hoppas att han kommer att trivas hos mig bara.

Min orkar utan problem dra två vuxna i 2-hjulig vagn på rätt tuffa turer. Jag har även dragit en tung harv för att jämna till grusvägen med. Det gick jättebra. Ska pröva dra m henne i skogen i vinter. Hon verkligen ÄLSKAR att jobba. :love:

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
629
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 601
Senast: Stergo
·
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: Breen
·
Hemmet Vi har ett fritidshus långt ute i skogen dit vi hade velat få fiber utdraget men det verkar stört omöjligt. Kan bukes klokskap... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 509
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?