Hur mycket kalcium innehåller foderkalk?

FruBieber

Trådstartare
Ni som läst min tidigare tråd vet att jag haft problem med att mina hästar får i sig för lite fosfor. Nu har jag hittat ett mineralfoder som får upp fosforen till normal nivå igen men nu kommer nästa problem.. :banghead: Det blir för lite kalcium i foderstaten och då tänkte jag köpa foderkalk att ge men det står inte hur mycket kalcium det innehåller.. Så är det någon här som fodrar med foderkalk och vet ungefär hur mycket kalcium det innehåller så är jag supertacksam för svar :bow:
 
Ni som läst min tidigare tråd vet att jag haft problem med att mina hästar får i sig för lite fosfor. Nu har jag hittat ett mineralfoder som får upp fosforen till normal nivå igen men nu kommer nästa problem.. :banghead: Det blir för lite kalcium i foderstaten och då tänkte jag köpa foderkalk att ge men det står inte hur mycket kalcium det innehåller.. Så är det någon här som fodrar med foderkalk och vet ungefär hur mycket kalcium det innehåller så är jag supertacksam för svar :bow:

Vilket mineralfoder är det?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 737
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 441
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 230
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Ett helt nytt problem har uppdagats och jag vet inte hur jag ska tänka. Häst nr 1 (endast grovfoder) Foderstaten innehåller för lite...
Svar
4
· Visningar
566
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp