Stephanie_Larsson07
Trådstartare
Hejsan. Jag undrar hur många gånger per dag ni ger era hästar hö. Och hur mycket om det gäller varmblod. ? Eller har dom tillgång till det dygnet runt.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan tillägga att vi har väldigt bra hösilage i år, mina hästar äter inget kraftfoder alls nu. Förra året åt ponnyn 11 kg och hästen 15 kg, och båda åt nästan ett kg krafft så det varierar ju från år till år...Fyra ggr/dag. Ponnyn får 8 kg och storhästen 12 kg, torrt hösilage
Min medryttarhäst får ca 3-4kg två gånger om dagen (En påse vid insläppet, ca 16.30 och en vid kvällsfodringen, ca 18-18.30). Då är han lättfödd och går inte så hårt. Detta är då på em när han står inne. Från ca 06 till 16.30 går han i hage där det finns en del bete, men utöver det fodras med halm vid ca 11. Detta gäller vintertid.Hejsan. Jag undrar hur många gånger per dag ni ger era hästar hö. Och hur mycket om det gäller varmblod. ? Eller har dom tillgång till det dygnet runt.
Vår 167 cm KWPN (vikt ca 600 kg) får 18 kg hösilage och ca 3 kg halm/dag. Han blir matad 4 ggr/dag officiellt, men vi brukar dela kvällen i 2 när vi är där, så han inte behöver jobba på tom mage.Hejsan. Jag undrar hur många gånger per dag ni ger era hästar hö. Och hur mycket om det gäller varmblod. ? Eller har dom tillgång till det dygnet runt.