Hur mycket foder???

M

min_pontus

Hejsan! Jag undrar hur mycket foder (hö/kraftfoder) jag ska ge min lilla minishettis (ca 80 cm hög å ca 150 Kg). Jag kör honom varje dag med 1-2 dagars vila å hans rids, löshoppas tömkörs mm.. Dom har ju ganska lätt å lägga på sig dom där småttingarna så jag vill ej ge för mycket, men vill ej ge för lite så han ej kan bygga muskler.
Är det någon som kan hjälpa mig? Är lite förvirrad :confused:

Sv: Hur mycket foder???

Svårt att svara på när man inte vet vad ditt grovfoder innehåller, men minst 3 kg hö skulle jag nog ge, gärna mer för att få tuggbehovet tillgodosett, om du behöver ge kraftfoder beror som sagt på vad ditt grovfoder saknar

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 393
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar