U
-undrande-
Jag har köpt hö på rundbal. Enligt bonden ska/skulle varje bal innehålla 250-300 kg, men närmare 300 kg, trodde h*n. Jag har fått hem två balar och är lite misstänksam. Den första balen gick åt supersnabbt. Det finns inte en chans att den innehöll mer än MAX 200 kg. Nu har jag stenkoll på bal nummer två och har skrivit ner vilken dag jag började på den, och är noga med att ta exakt de kilo jag använder mig av per dag från den balen. Med den första balen blev det lite blandat med gammalt hö som jag redan hade, plus att det fortfarande fanns lite gräs i hagen och de fick då ej full ranson.
MEN, min fråga är: hur mycket är det acceptabelt att det slår på i mängd? Jag har, enligt kvitto, köpt ca 3 ton. Jag BEHÖVER 3 ton för att klara mig, men kan väl acceptera att det slår på ett par hundra kilo åt båda hållen. Det största problemet är väl att det inte finns mer än 3 ton att få tag på från det här stället, och har de räknat 10 balar blir det ett stort problem för mig. Vid vilken gräns kan man begära reducerat pris? Jag har betalt för hälften och ska betala resten vid senare tillfälle.
MEN, min fråga är: hur mycket är det acceptabelt att det slår på i mängd? Jag har, enligt kvitto, köpt ca 3 ton. Jag BEHÖVER 3 ton för att klara mig, men kan väl acceptera att det slår på ett par hundra kilo åt båda hållen. Det största problemet är väl att det inte finns mer än 3 ton att få tag på från det här stället, och har de räknat 10 balar blir det ett stort problem för mig. Vid vilken gräns kan man begära reducerat pris? Jag har betalt för hälften och ska betala resten vid senare tillfälle.