Hur mycket dyrare?

A

artchie_1997

Om man ska ta BE och inte bara B. Är det många extralektioner? Vill veta allt!

jag är inte alldeles säker, men jag tror att man behöver ha haft B-kort ett tag innan man ens får köra upp för E-kort.

Du måste ha B för att kunna ta BE. Så du kan inte ta båda samtidigt. Men du kan ju såklart plugga för BE samtidigt. Men för att få köra upp och skriva teorin så måste B körkortet vara klart redan.

Och så får man inte övningsköra med BE-släp förrän man har tagit B-körkortet. Det tyckte jag var lite dumt för det betyder att min dotter inte kan öva med vårt släp förrän om ett och ett halvt år....
/nocke

Det är i vilket fall som helst lämpligt att köra lite utan släp först och få lite trafikvana. Så lär dig köra bil först sen när det sitter i ryggmärgen så börjar du med släp!

Du kan ju också helt lagligt öva på bil+släp som du får köra med B-kort. Då kan du ju öva helt själv och det kommer inte att bli någon stor omställning sen när du skall lära dig köra lite tyngre släp.

Lycka till

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka