Hur mycket betong?

bettysmatte

Trådstartare
Visste inte riktigt var tråden passar bäst, men jag provar här! Jag ska gjuta igen en gammal gödselränna på 2,2 m x 0,5 m x 8 cm. Hur mycket betong behöver jag köpa på ett ungefär? Den säljs i 20-kg-säckar, har jag sett, och det jag klurar på är hur många sådana som kan behövas?
 
Visste inte riktigt var tråden passar bäst, men jag provar här! Jag ska gjuta igen en gammal gödselränna på 2,2 m x 0,5 m x 8 cm. Hur mycket betong behöver jag köpa på ett ungefär? Den säljs i 20-kg-säckar, har jag sett, och det jag klurar på är hur många sådana som kan behövas?
Inte för att vara petig,men betong finns inte på säck, den heter cement innan man blandat den ,då blir det betong.:D
Och man behöver mycket mer än man tror.
 
I praktiken behöver du alltid mer vatten än vad som är angivet på produkten, alltså kommer det att räcka även om det ser ut att vara väldigt exakt på gränsen.
 
Fast våra är ju bara 8 cm höga. Fäster betongen verkligen bra på ett lager grus? Den blir ju rätt tunn då, om man lägger i grus först.
Nja, en tredjedel grovt singel och sen tjofsade han runt betongen i det och la sen ett lager rent betong över. Fast är det så grunt så behöver man väl inte direkt spara på betongen. Hade det varit djupt o lååååångt så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
4 073
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Vet inte var denna tråd passar bäst men vi provar här så får vi se om den flyttas om. Jag har fått för mig att jag ska hitta en lösning...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Amha
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp