Hur mycket äter en unghäst?

Salasolen

Trådstartare
Sitter och försöker räkna ut en foderstat men det är inte så lätt när jag inte har en ANING om hur mycket hon får i sig... :confused:
Hur mycket hö kan jag räkna med att ett föl på 8 månader får i sig om hon har fritillgång? Förväntad vuxenvikt ligger runt 600kg.

Sv: Hur mycket äter en unghäst?

Hur hög kvot törs man ha? Sitter och försöker räkna ut en bra där allt hon kan tänkas behöva finns men, i nuläget har jag fått ihop en men kvoten ligger på 9. Är det för högt?

Sv: Hur mycket äter en unghäst?

Ett bra tips är att läsa på Flyinges sida om föl. Där finns bra och enkelt skrivet om det mesta även utfodring.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 155
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 999
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 039
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag behöver få i min unghäst (blir 1 år i maj) både mer energi och protein. Han får bra hö (kvot 6,2) men får inte i sig tillräcklig...
Svar
18
· Visningar
1 480
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka