hur mycket är hundägarens fel!?

Messy

Trådstartare
idag hände följande...

min häst ville inte bli fångad, så jag smackade på henne bort från mig... hon travar iväg...
sen kommer en j*a löshund å börjar springa utanför hagen = pålle drar på galoppminnena å kör löp i hagen, fullt ös varv efter varv, hunden fortsätter ränna längs staketet å husse går en bit bort på väg mot hagen (vägen löper längs hagen)...

sen springer hunden IN i hagen... jag skriker "TA BORT DIN JÄVLA HUND Å GLÖM INTE ATT DU HAR STRIKT ÄGARANSVAR Å DET KAN BLI JÄVLIGT DYRT"... *host*

sen var det kört... hästen sprang säkert 10-20min... dyblöt...

fångar henne tillslut, kyler alla ben, men tro f*n att bakbenet svullnar upp... (spökben)...

jag kan lätt få tag i hundägaren, han promenerar där jämt å släpper sin j*a rottis...


så... hur reagerar ni hundägare????

personligen tycker jag att det är illa nog att ha hunden lös om man inte har 100% koll (stallägaren å många andra har dessutom skällt på honom förr)

är det "så farligt" att den springer längs staketet?

hur hade ni reagerat om den dessutom sprungit in i hagen???

sitter jag och överreagerar bara för att min häst nu råkade drabbas... kan tillägga att hästen har vilat ett år å jag har lagt ut XXXXX kr på å få henne hel igen... har satt igång henne i augusti å peppar peppar inte råkat ut för något allvarligt...
det är sidenkudde man bär runt den där hästen på så att säga...

jag är ledsen å arg....
 
Sv: hur mycket är hundägarens fel!?

Jag hade inte reagerat alls på om hunden sprang UTANFÖR hagen, men i det ögon blick hunden gick IN i hagen och ägaren inte ens försöker kalla in sin hund, DÅ hade jag blivit tokig.
 
Sv: hur mycket är hundägarens fel!?

Om hunden springer in i hagen, då :devil:
Kan du inte sätta en tråd, helst med el:angel::devil: så det inte kommer in några oinbjudna gäster i hagen fler ggr?
 
Sv: hur mycket är hundägarens fel!?

Kan ju säga att jag hade blivit helt vansinnig. Det är hundägarens ansvar om hunden är inne i hagen.
 
Sv: hur mycket är hundägarens fel!?

Nu är mina hästar väldigt hundvana, då dom alltid haft hundar omkring sig. Och jag struntar i om en hund springer utanför staketet!

Självklart ska hundägaren inte ha hunden lös om den "jagar" hästar och inte kommer på inkallning!

Jag har 3 trådar, eftersom vi har mini shettis, men man ska ju inte behöva sätta upp en extra tråd för att hålla hundar från hagen.

Han ska helt enkelt ha sin hund kopplad.
Har någon frågat honom om han åtminståne kan tänka sig att ha den kopplad när han går förbi hästarna?

Jag skulle bli galen om min häst råkade springa sig trasig på den hårda knöliga marken pga en gubbe med 0 koll!
 
Sv: hur mycket är hundägarens fel!?

*svarar alla*

min reagerar inte på hundar nämnvärt i vanliga fall, men nu var det upprört läge = kan reagera på allt...
så att hunden sprang fram å tillbaka på utsidan spelade roll idag...
hur som helst så ska den ju inte vara lös, så utanför hagen var ju illa nog...

jag har inte möjlighet att sätta extratrådar, tycker dessutom inte att det är "mitt problem", dock BLIR/BLEV det ju mitt problem...

ringde stallägaren, hon ska kolla min pålle lunch å ikv så häst inte har stolpben ikv... snällt!

*fortfarande upprörd*
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 694
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 068
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 301
Senast: Sezziyanen
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 779

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp