Hur mycket är 9 g salt?

H

heylan

Vanligt koksalt. Ska nämligen koka i ordning saltlösning (9 g salt/l vatten) för att spola Zeus sår ikväll!

Så; är det någon som vet hur mycket, i tsk, msk osv 9 g salt är? (Trodde att det skulle stå på lådan...)

Tacksam för svar fort!

Sv: Hur mycket är 9 g salt?

Enklast är nog att ta en digital brevvåg får att få exakt mängd. Sökte i gamla trådar och fick fram att 9 g salt är ung 1 tsk:idea:

heylan skrev:
Vanligt koksalt. Ska nämligen koka i ordning saltlösning (9 g salt/l vatten) för att spola Zeus sår ikväll!

Så; är det någon som vet hur mycket, i tsk, msk osv 9 g salt är? (Trodde att det skulle stå på lådan...)

Tacksam för svar fort!

En slätstruken msk är 20 g.

Hälsning Maja

*hannas hjärna börjar räkna*

Då blir det lite mer än 1 tsk/liter... Kokar upp två liter så blir det ca 1 msk..!

Tack!:bow: :bow: :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Brukar ha 1 skt salt till 1 liter vatten

Liknande trådar

Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 246
Senast: Messy
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 212
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 139
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar