Hur musklar ni era hästar?

Sv: Hur musklar ni era hästar?

KL
Jag har fått tips på att rygga i uppförslut med min häst då hon behövde bygga rygg och bak. Inte hela tiden naturligtvis, men en ryggning varje tur. Funkade kanon!
 
Sv: Hur musklar ni era hästar?

Jag går i ojämn terräng; tex. i gamla traktorspår ute i skogen. Jag klättrar, rider över cavalettis, gymnastik-hoppar över studs.
 
Sv: Hur musklar ni era hästar?

Om man rider sin häst rätt, dvs att den jobbar med ryggen på ett korrekt sätt så kommer den automatiskt att bygga muskler. Min arabkorsnings ponny var ganska tanig förut, men jag började med barockridning och vips så såg hon ut som en muskelknutte! Många rider på ett sätt som för hästen inte alls är bra, då den inte jobbar rätt med ryggen.

Självklart är det bra med backträning, skogsridning mm också!
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Lejd
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Lager
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp