Hur mkt växer hästen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bitch1
  • Startdatum Startdatum
B

bitch1

Hur mkt växer en häst, på ett ungefär? Finns det något snitt, så man kan beräkna EV slutmått? Jag ska köpa en 10 månaders stoföl på ca. 135 i mkh! Och jag ska ev låna/köpa en lika "gammal" tjej på ca. 105 cm. Kan man räkna ut på ett ungefär hur stora de blir, när de är slutmätta?!! :banana:

Sv: Hur mkt växer hästen?

hvilken rase er det da? :smirk:
du har jo dette "sigøynermålet",men jeg husker ikke helt hvordan det gjøres,sikkert noen andre som vet...

Senast ändrad:

Hur stora är föräldrarna och deras föräldrar? Det är lättast att gissa på hur stora de kommer att bli på det sättet...

Hästen jag ska köpa har en mor som är connemara. Pappan är okänd. Antagligen av större o grövre typen, thinker el irish cob. (Hon är rätt grov och har långt hovskägg längs benen! :smirk: )
Ponnyn jag ev ska låna/köpa är e: russ u: shetlandsponny.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 090
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 321
Senast: ufot
·
Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
10 457
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025