Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Just nu vet jag inte eftersom det fortfarande finns gräs och höet inte är analyserat, men på vintern ca 50 MJ och 300 g smrp. Islandshäst medelstor 18 år promenadrids.
Nordsvensk brukshäst, 21 år gammal, rids lätt.
Hon äter fortfarande gräs, men nu i veckan ska vi ta in dom på natten (det ska visst bli dåligt väder i Halmstad har jag hört?) och allt som allt kommer hon få denna vinter:
Korsning av jag vet inte vad, 152 ca i mankhöjd ganska normal i hullet kanske mot det lite knubbiga hållet. Under igångsättning. Väger väl just nu runt 470-480. Ska ner till 450.
84Mj och 332smrp. Kvot 3,83. *ehrm*
Och nej jag bantar honom inte genom att ge lite protein... Väntar på svar på analysen för allt hö, men det ser mörkt ut proteinmässigt.
Dräktigt och digivande connemarasto ca 500 kg 90MJ och 900g smrp
Connemaraföl, på väg mot åring 58mj och 410 g smrp,
Nordsvensk ca 1000 kg 80mj och 480g smrp,
Russvalack 36 mj och 220g smrp.
Polsk halvblod med mycket fullblodsinslag, 8 år, lättare grundridning, vikt 470 kg, 164 cm i mankhöjd. Är under uppgödning då hon är otroligt tunn och totalt utan överlinje. Ska upp till i alla fall 550 kg.
D-ponny Welsh.. 3,5 år de två vintar jag haft honom ca 75-80mj 400smrp. Jag räknar alltid mj och smrp för sig då han inte är en "tabellhäst" alls och så blir kvoten där han mår bäst i sin kropp vilket hittils varit mellan 4,5-högst 5.5.
Denna vinters foderstat är ej klar ännu, och det finns en del gräs kvar.
Hundavel & Ras Om det främst ska vara en hund för dottern så skulle jag kika på dvärg- och mellanpudel eller en Löwchen. Pudeln kan ni teddyklippa så...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.