Hur mkt kostar det att ta bort en häst med sprutor

E

elinda

Hur mkt kostar det att ta bort en häst med sprutor .Det är en distriktsvet. som ska göra det

Det finns inget fast pris det beror på omständigheterna, hur lång resa, om det går snabbt eller ej vilket preparat osv.
Bäst du frågar den som skall göra det.
PL

Jag frågade min veterinär om det, eftersom jag ska göra det snart.... huvva.. :cry:
Kring 1000 kr. och då tar hon 150 i reseersättning. (hon är inte distriktsveterinär, vet inte om det är ngn skillnad om hon är det eller inte..)

vet inte vad distriktsverinärerna tar , men på djursjukhus så koster det efter vikten , de har olika viktklasser och det som är dyrast är ju faktiskt omhändertagandet evter avlivningen. Jag avlivade ena B-ponnyn förra året och det gick på 3,500 tror jag det var nån hundra lapp upp eller ner. Men då gjorde jag det på djursjukhuset och de tog hand om hästen efteråt

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Sirap
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
336
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka